عصر بازار

بانک روسی حسابهای شرکت نفت دولتی ونزوئلا را مسدود می‌کند

عصر اعتبار- گازپروم بنک روسیه تصمیم گرفته است حساب های شرکت نفت دولتی ونزوئلا، PDVSA، را مسدود کند و جلوی تبادلات مالی این شرکت را بگیرد تا ریسک تحریم شده توسط آمریکا کاهش پیدا کند.

بانک روسی حسابهای شرکت نفت دولتی ونزوئلا را مسدود می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، گازپروم بنک روسیه تصمیم گرفته حساب های شرکت نفت دولتی ونزوئلا، PDVSA، را مسدود کند و جلوی تبادلات مالی این شرکت را بگیرد تا ریسک تحریم شده توسط آمریکا کاهش پیدا کند.
    در حالی که بسیاری شرکت های خارجی از زمان آغاز تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، ارتباط خود را با شرکت نفت دولتی این کشور قطع کرده اند، ولی این حقیقت که یک بانک متعلق به دولت روسیه این کار را کرده قابل توجه است، چون کرملین از جمله حامیان سرسخت نیکلاس مادورو است.
    یک منبع مطلع از گازپروم بنک گفت:« حساب‌های شرکت نفت دولتی ونزوئلا در حال حاضر بسته شده‌اند بنابراین عملیات های بانکی انجام نمی شوند».
    گازپروم بنک هنوز پاسخی در این مورد نداده است.
    شرکت نفت دولتی ونزوئلا در حساب توییتر خود این خبر را دروغ خواند ولی پاسخی نداد.
    گزارش شده که شرکت نفت دولتی ونزوئلا در ماه جاری از مشتریانش خواسته پول نفت خریداری شده را در حساب های این شرکت در گازپروم بنک واریز کنند. این اقدام در جهت دور زدن تحریم های جدید آمریکا بر این شرکت صورت گرفته است.
    پس از این که رهبر مخالفان ونزوئلا، خوان گوایدو، خود را رئیس جمهور موقت خواند و مورد حمایت گسترده غرب قرار گرفت، واشنگتن تحریم هایی علیه این کشور وضع کرد و اعلام کرد که هدفش مسدود کردن دسترسی مادورو به درآمد نفت ونزوئلا است.
    گازپروم بنک دومین بانک بزرگ وام دهنده روسیه است که شرکت گاز دولتی روسیه، گازپروم ، از سهامداران آن است.
    این بانک سال‌هاست حسابهای شرکت نفت دولتی ونزوئلا را در خود نگه داشته است. در 2013 شرکت نفت دولتی ونزوئلا اعلام کرد که قراردادی با گازپروم بنک به ارزش یک میلیارد دلار برای تامین مالی شرکت پتروزامورا بسته است. این منبع گفت که حسابهای پتروزامورا هم مسدود شده‌اند.
    مقامات روسی می گویند در کنار مادورو هستند و فعالیت‌های مخالفان را ترفندی می‌دانند به رهبری آمریکا برای ربودن قدرت در کاراکاس.
    ولی شرکت های روسیه سرگردانند و بین پیروی از کرملین در حمایت از مادورو و ترس از مواجهه با تحریم های ثانویه آمریکا مانده‌اند. این تحریم‌ها به کسب و کار آنها آسیب می رساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی