عصر بازار

یارانه ثروتمندان توسط استانداران حذف نمی‌شود

عصر اعتبار- در لایحه بودجه ۹۸ دولت آمده بود که استانداران مجاز هستند با هماهنگی وزارت رفاه نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنند، که این امر حذف شد.

یارانه ثروتمندان توسط استانداران حذف نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، احمد میدری گفت: در بودجه 98 تبصره حذف یارانه سه دهک بالای جامعه توسط استانداران کشور به مجلس ارائه شد که طی آن استانداران بتوانند با کمک پایگاه اطلاعات ایرانیان نسبت به حذف یارانه این اقشار اقدام کنند.

    وی افزود: اما بنابر آخرین تصمیمات مجلس، این بند از بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس رأی نیاورد و حذف شد.

    میدری گفت: فقط همان حذف یارانه سه دهک همچنان مطرح است و باید ببینیم وضعیت رسیدگی به این بند چگونه پیش خواهد رفت.

    معاون رفاهی وزیر رفاه گفت: در حال حاضر پایگاه جامع رفاهی برای شناسایی و رصد اقشار مختلف جامعه ایجاد شده تا برای حذف یارانه افراد پردرآمد اطلاعات کافی در اختیارمان قرار دهد.

    وی با بیان اینکه در برخی موارد اطلاعات شفاف و دقیقی از اقشار مختلف مردم برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ نداریم، ادامه داد: منابع اطلاعاتی این پایگاه رفاهی از 6 منبع شامل سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها، سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نیروی انتظامی، سازمان ثبت املاک و اسناد کشور تأمین و به‌روز می‌شود.

    وی پیش‌تر از حذف بیش از 4 میلیون نفر یارانه‌بگیر غیرنیازمند در سال‌های گذشته خبر داده است.

    بر اساس این گزارش، در متن لایحه بودجه 98  آمده که در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب 10 دیماه سال 88 و با هدف تحقق عدالت،کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم وهمچنین معطوف نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده (39) قانون برنامه ششم توسعه تمامی دریافتی ها (منابع) مندرج در جدول ذیل به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق جدول ذیل هزینه می گردد:

    خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی و سایر خانواده های کم درآمد در سال 98کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.

    استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام نمایند.

    منابع حاصله از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف حذف تدریجی فقر مطلق و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت‌دار استانی همان استان خواهد شد.

    در صورتی که خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند؛ استانداران با همکاران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی و درصورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام نمایند.

    به منظور تحقق کامل ردیف (3) دریافتی ها (منابع) جدول فوق، وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است  به استناد ماده (48) قانون محاسبات عمومی و با اعلام شرکت ملی گاز ایران،نسبت به وصول مطالبات سنوات قبل شرکت مذکور از مشترکین اقدام نمایند. منابع وصولی پس از واریز به خزانه واری کل کشور ، ابتدا صرف تسویه سود سهام معوقه و مالیات های معوقه شرکت های تابعه وزارت نفت شده و باقیمانده آن به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می گردد.

    ب- آیین نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو