عصر بازار

رییس کل گمرک ایران خبر داد:

صادرات ۱۰ میلیارد دلار کالا به عراق تا پایان سال

عصر اعتبار- رییس کل گمرک ایران با اشاره به لزوم ایجا دروازه مشترک مرزی با کشورهای همسایه، بیان داشت: تا پایان امسال بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالا به عراق صادر می‌شود.

صادرات ۱۰ میلیارد دلار کالا به عراق تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مهدی میر اشرفی در بازدید از مرز باشماق مریوان و در جمع تجار و بازرگانان این نقطه صفر مرزی در استان کردستان با بیان این مطلب افزود: کشور عراق یکی از مهم ترین شرکای اصلی و عمده تجاری ایران است که تا پایان سال انتظار می رود بیش از 10 میلیارد دلار صادرات کالا به این کشور انجام شود که حدود نیمی از این کالاها از مرز باشماق به کشور عراق صادر می شود.

    وی افزود: گمرک ایران نسبت به مرز باشماق عنایت ویژه ای خواهد داشت. این منطقه بضاعت لازم و کافی جهت توسعه تجارت و توریسم را دارد. رییس کل گمرک ایران ادامه داد: در دنیا علاوه بر بحث تسهیل تجارت بحث مدیریت هماهنگ مرزی بسیار مورد توجه و یک راه حل موثر در حل چالش های موجود به شمار می رود و مدیریت هماهنگ و یکپارچه مرزی و ایجاد دروازه مشترک مرزی از مهم ترین مسائل مد نظر گمرک ایران خواهد بود.

    در این جلسه حق پناه مدیر کل گمرک باشماق مریوان در گزارشی عملکرد این گمرک را تشریح و با تاکید بر اقدامات به عمل آمده در خصوص پیاده سازی و اجرای مدیریت هماهنگ مرزی در این گمرک از راه اندازی ایکس ری کانتینری قبل از آغاز سال 98 خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی