عصر بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی است

عصر اعتبار- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که برآوردشان در آغاز امسال نیاز به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بود اما در نهایت به مبلغ ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت این تسهیلات به واحدهای مختلف صنعتی است.

بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی امروز (دوشنبه، 29 بهمن) مصادف با روز "اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی"، در شانزدهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی، با بیان این‌که رفع موانع تولید از جمله سیاست‌های وزارت صنعت برای ایجاد شرایط بهبود در تولید است، گفت: به دنبال آنیم که از نیاز حداقل پنج‌ماه آتی واحدهای صنعتی تصویر درستی داشته باشیم.

    وی همچنین از اعلام یک‌هزار و 243 فقره تعرفه مربوط به مواد اولیه ماشین‌آلات و تجهیزات خبر داد که مقرر شده است بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد و ویژه وارد شود.

    مقیمی همچنین خاطرنشان کرد که وزارت صنعت به‌دنبال برگزاری جلسات مختلف تخصصی با انجمن‌ها و حوزه‌های صنایع مختلف است.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در وضعیت مواد اولیه‌ای که در بورس عرضه می‌شود، به آرامش رسیده‌ایم، تصریح کرد: شکایت‌های زیادی در مورد توزیع نادرست مواد اولیه‌ی واحدهای فعال تولیدی، به وزارت صنعت رسیده و در این زمینه ابلاغیه‌ای برای همه استان‌ها ارسال شده است.

    وی افزود: در مواردی مواد اولیه به دست تولیدکننده اصلی که به آن نیاز دارد، نرسیده است. بنابراین باید ظرفیت واحدهایی که برای آن‌ها پروانه بهره‌برداری صادر شده، به‌روز شود تا مواد اولیه به دست تولیدکنندگان اصلی برسد.

    مقیمی در ادامه هدف اصلی تحریم‌های ظالمانه دشمن را، زمین‌گیر کردن تولید در کشور دانست و تصریح کرد: اما وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش موردنیاز واحدهای تولیدی، به مبارزه تحریم می‌رود.

    وی افزود: در شرایط فعلی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، مدیریت شرایط تحریم و حفظ سطح تولید است.

    به گزارش ایسنا، محورهای این جشنواره بررسی وضعیت اقتصادی کشور، پیشبرد اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی و با توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط و نیز تحقق شعار سال است. در این جشنواره، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از 40 واحد برتر صنعتی، معدنی و خدمات فنی و مهندسی با اهدای لوح سپاس و نشان تولید ملی، قدردانی می‌شود.

    گفتنی است، نسبت ظرفیت تولید یک‌ساله‌ی منتهی به سال 1396 و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجادشده، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوری‌ها، از شاخص‌های انتخاب واحدهای برتر به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو