عصر بازار

عقب راندن دلار توسط یورو و پوند

عصر اعتبار- در معاملات امروز بازارهای ارزی جهان، ارزش دلار در برابر بیشتر همتایانش کاهش یافت.

عقب راندن دلار توسط یورو و پوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پس از آنکه رئیس بانک مرکزی ژاپن در سخنانی از آماده بودن این بانک برای اتخاذ سیاست پولی انبساطی تر به منظور تقویت رشد اقتصادی این کشور خبر داد، صف فروش ین بر صف خرید آن پیشی گرفت و ارزش دلار با 0.2 درصد افزایش به 110.83 ین رسید.

    کوجی فوکویا، مدیر موسسه "اف پی جی سکیوریتیز" گفت: ین با افزایش ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد ژاپن در مسیر تدافعی قرار گرفته است. بانک مرکزی ژاپن در حقیقت گزینه های چندانی برای انتخاب ندارد و در شرایطی که رشد اقتصادی در سراسر جهان رو به کاهش است، راه دیگری به جز توقف افزایش نرخ بهره وجود ندارد.

    با این حال در برابر سایر ارزهای جهانی دلار عملکردی متفاوت داشت به گونه ای که شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را می سنجد با 0.4 درصد عقب نشینی در سطح 96.451 واحد قرار گرفت. یکی از اصلی‌ترین کاهش قابل توجه ارزش دلار در برابر سایر همتایانش، افت بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا عنوان می‌شود که امروز در پایین‌ترین سطح 11 روز اخیر خود قرار گرفت.

    یوکیو ایشیزوکی، کارشناس ارشد ارزی در موسسه "دایوا سکیوریتیز" گفت: کاهش بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا، تاثیرش را روی دلار گذاشت و در آستانه نشست هفتگی بانک مرکزی آمریکا، دلار را به عقب راند.

    هر یورو با 0.1 درصد افزایش به ازای 1.1353 دلار مبادله شد تا در نزدیکی قله دو هفته اخیر خود در برابر دلار قرار گیرد. پوند نیز پس از ان که ترزا می، نخست وزیر انگلیس از پیشرفت مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا خبر داد ارزش پوند با 1 درصد افزایش به 1.3077 دلار رسید.

    یوان چین نیز از دیگر برندگان معاملات امروز در برابر دلار بود به گونه ای که هر دلار با 0.5 درصد کاهش به 6.7248 یوان رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی