عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱،۵ میلیارد دلار به توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱،۵ میلیارد دلار با موافقت مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهوری از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یافت.

۱،۵ میلیارد دلار به توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در سفر به شهرستان شوش در استان خوزستان افزود: این اعتبار تحت نظر شورای اشتغال برای اشتغالزایی پایدار روستایی در اختیار شورای اشتغال استانها قرار می گیرد.
    وی اضافه کرد: این اعتبارات در مراکز روستایی و بخش های زیر 10 هزار نفر در رشته های اعمال شده در قانون قابل استفاده خواهند بود.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 50 میلیون دلار از اعتبارات اشتغال روستایی در مرحله نخست با تبدیل به ریال با نرخ ارز دولتی در اختیار استان ‌ها قرار گرفت، گفت: افزون بر 60 هزار میلیارد ریال از این منابع امروز به تمامی متقاضیان پرداخت شد و 750 میلیارد دلار با محاسبه نرخ ارز نیمایی (128 هزار ریال) در چند قسط در اختیار استانها قرار می ‌گیرد.
    وی گفت: حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار توسعه ملی و 2 هزار و 400 میلیارد ریال برای طرح های کوچک در مرحله نخست در استان خوزستان مورد استفاده قرار گرفت که گام خوبی در این استان بود.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سفرهای استانی از نزدیک پیشرفت طرح ها و مسائل و مشکلات آنها بررسی می شوند.
    وی با اشاره به بازدید از پتروشیمی مسجد سلیمان افزود: این کارخانه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش بر این است که هرچه سریعتر تکمیل شود.
    شریعتمداری افزود: امید است این طرح طبق برنامه زمان بندی شده بتواند مورد بهره برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند در پایین دست سرمایه گذاری کنند و اشتغال بیشتری در منطقه ایجاد شود.
    وی گفت: حکم بازنشستگی افراد تحت پوشش صندوق بیمه های روستاییان و عشایر در سفر به بخش فتح المبین از توابع شهرستان شوش اعطا شد.
    استاندار خوزستان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و فرماندارشوش، وزیر تعاون را در سفر به این شهرستان همراهی کردند.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه برای شرکت در نشست شورای اشتغال استان خوزستان و بررسی مشکلات حوزه تعاون روستایی و اشتغال فراگیر چند شهر این استان نظیر شوش، اندیمشک و مسجد سلیمان به این استان سفر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی