عصر بازار

مصر ۴ میلیارد دلار اوراق قرضه به دلار منتشر کرد

عصر اعتبار- وزارت دارایی مصر ۴ میلیارد دلار اوراق قرضه با سر رسید ۵ تا ۳۰ ساله به دلار منتشر کرد.

مصر ۴ میلیارد دلار اوراق قرضه به دلار منتشر کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، وزارت دارایی مصر اعلام کرد: 4 میلیارد دلار اوراق قرضه به دلار آمریکا را با سررسید 5، 10 و 30 ساله منتشر کرده که 5 برابر بیش از درخواست خرید است. این وزارتخانه اعلام کرد که 750 میلیون دلار از این اوراق ها با سررسید 5 ساله و سود 6.2 درصد، 1.75 میلیارد دلار آن با سررسید 10 ساله و سود 7.6 درصد و 1.5 میلیارد دلار آن با سررسید 30 ساله و سود 8.7 درصد است.

    در همین حال «احمد کوچوک» معاون وزیر دارایی مصر گفت: انتشار این اوراق قرضه 21.5 میلیارد دلار جذب مناقصه داشت و این مبلغ در تامین منابع مالی بودجه دولتی استفاده خواهد شد. وی افزود: بیشتر این پیشنهادها برای اوراق قرضه با سر رسید 10 ساله و 30 ساله است.

    همچنین «محمد معات» وزیر دارایی مصر پیش از این گفته بود که این کشور به بازار اوراق قرضه بین المللی تا قبل از پایان سال مالی خود با انتشار اوراق قرضه به ارزهای دیگر غیر از دلار بر خواهد گشت.

    بعد از آشوب سال 2011 میلادی در مصر، این کشور با بحران های اقتصادی و سیاسی روبرو شد و برای اجرای برنامه اصلاح اقتصادی خود که بواسطه صندوق بین المللی پول حمایت می شود مبالغ زیادی را قرض گرفته است.

    برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که مصر در سال جاری میلادی نیاز به 13 میلیارد دلار برای تامین سرمایه به منظور انجام امور اقتصادی خود دارد. همچنین فروش 4 میلیارد اوراق قرضه به دلار در کنار فروش 2 یا 3 میلیارد دلاری اوراق قرضه به دیگر ارزها در ماه های آینده برای تامین منابع مالی مصر کافی خواهد بود.

    بر پایه این گزارش، مجموع سر رسید بدهی های خارجی مصر در سال جاری میلادی تقریبا 17 میلیارد دلار است که انتشار اوراق قرضه حمایت مناسب و ثبات سطح ذخایر ارزی را به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی