عصر بازار

برای تصویب قوانین این سازمان؛

FATF تا ژوئن آینده به ایران مهلت داد

عصر اعتبار- گروه ویژه اقدام مالی از ایران خواست تا ۴ ماه دیگر اصلاحات برای «همسویی با استاندارد‌های جهانی» را انجام دهد.

FATF تا ژوئن آینده به ایران مهلت داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تا ماه ژوئن به ایران برای تصویب قوانین این سازمان مهلت داد. این سازمان از ایران خواسته است تا چهار ماه دیگر اصلاحات مورد نیاز برای همسویی با استانداردهای جهانی در زمینه مبارزه با پول شویی و حمایت مالی از تروریسم را انجام دهد.
    به گزارش رویترز؛ گروه ویژه اقدام مالی (FATF) روز جمعه مهلت دیگری به ایران داد و اعلام کرد این کشور تا ژوئن آینده وقت دارد خود را با معیارهای بین المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم منطبق کند. به این ترتیب تعلیق تحریم هایی که از بیش از دو سال پیش بر ضد ایران وضع شده است، تمدید شد.
    گروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست خود که در سطح وزیران در پاریس برگزار شده بود، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: " هر چند FATF از تصویب یک قانون (‌توسط ایران) برضد پولشویی استقبال کرده است اما در کل (از عملکرد ایران) ابراز دلسردی کرده و اعلام کرده است که انتظار دارد ایران اصلاحات لازم را تصویب کند".
    طبق این بیانیه ، FATF در نشست این هفته خود تصمیم گرفت تعلیق تحریم ها برضد ایران را حفظ کند و تا ژوئن آینده مهلت جدیدی به این کشور بدهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی