عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بررسی افزایش سقف وام مسکن برای متقاضیان و سازندگان در بافت فرسوده در بانک مرکزی

عصر اعتبار- معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن هم برای طرف عرضه و هم طرف تقاضا در بافت فرسوده را به بانک مرکزی داده‌ایم، گفت: بانک مرکزی تصمیم نهایی خود را درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن در بافت فرسوده در اسفند ماه اعلام می‌کند.

بررسی افزایش سقف وام مسکن برای متقاضیان و سازندگان در بافت فرسوده در بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد پژمان درباره عدم واگذاری اراضی دولتی از سوی دستگاه‌های مختلف به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه بازآفرینی شهری علی‌رغم دستور رییس جمهوری اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها باید از دستور رییس جمهوری مبنی بر واگذاری اراضی در محدوده بافت برای اجرای بازآفرینی شهری تبعیت کنند و به این جمع بندی نرسیده‌ایم که دستگاهی قصد ندارد که دستور رییس جمهوری را اجرا کند و با وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری در زمینه نوسازی بافت فرسوده همکاری نکند.

    وی ادامه داد:‌ به طور طبیعی هر دستگاهی تمایل دارد که از امکانات در اختیار برای اجرای اهداف خود استفاده کند اما دستگاه‌های دولتی هیچ راهی جز واگذاری اراضی خود برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری ندارند.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه اراضی قابل توجهی هم برای واگذاری وجود ندارد، گفت: در حال استخراج اطلاعات از میزان اراضی تحت اختیار دستگاه‌های دولتی در محدوده بافت‌های فرسوده هستیم.

    وی گفت: اطلاعات مورد نیاز درباره میزان اراضی دولتی را هم از طریق بررسی‌های میدانی، هم از طریق وزارت اقتصاد و امور دارایی و اداره ثبت که مشخصات دارایی‌های دولتی را در اختیار دارند به دست می‌آوریم.

    وی ادامه داد: در حال استخراج اطلاعات هستیم و در جمع‌بندی‌ها هنوز به این موضوع نرسیده‌ایم که دستگاهی قصد واگذاری املاک خود را ندارد.

    پژمان افزود:‌ شاید دستگاهی اراضی و املاکی در محدوده بافت‌های فرسوده داشته باشد اما بخشی از فعالیت‌های خود را در آن ساختمان و ملک انجام می‌دهد بنابراین نمی‌توان از این ملک برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استفاده کرد. ما هم بنا نداریم در امور دستگاهی اختلال ایجاد کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ دستگاه‌ها اگر اراضی مازاد در محدوده بافت‌های فرسوده داشته باشند مکلف هستند که آن را به شرکت بازآفرینی شهری معرفی کنند و تحویل دهند یا اینکه این اراضی را با اراضی و املاک موجود در منطقه‌ای دیگر تهاتر کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که تا کنون دستگاه‌های دولتی چه میزان از اراضی تحت مالکیت خود را در اختیار شرکت بازآفرینی شهری گذاشته‌اند، تاکید کرد: تا کنون هیچ زمینی از سوی دستگاه‌های دولتی واگذار نشده است.

    پژمان در پاسخ به این سوال که برخی از نهادهای عمومی و دستگاه‌های دولتی اقدام به مزایده اراضی خود کرده‌اند تا قبل از اجرای دستور رییس جمهوری این اراضی را به فروش برسانند، گفت: طبیعی است که نهادهای عمومی براساس آیین نامه‌های مستقل خود نسبت به واگذاری اراضی اقدام به اعلام مزایده کنند هر چند که انتظار می‌رود متعهد به دستور رییس جمهوری مبنی بر ارایه اراضی خود به شرکت بازآفرینی شهری باشند.

    معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: موضوع بافت‌ها، موضوع مدیریت شهری است و شهرداری برای اجرای بازآفرینی شهری باید نهایت همکاری را داشته باشند. اگر یک رفتار منطقی در پیش بگیریم و اعتماد بین دو طرف ایجاد شود، قطعا سایر دستگاه‌ها اقدام به همکاری با وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری خواهند کرد.

    میرعامل شرکت بازآفرینی شهری درباره ارایه تسهیلات ساخت مسکن به سازندگان فعال در بافت‌های فرسوده اظهار داشت: براساس سیاست‌های دولت برای تامین منابع مورد نیاز و اعتباراتی که در اختیار ما گذاشته شده از همین امروز هم می‌توانیم نسبت به ارایه تسهیلات اقدام کنیم اما در حال اصلاح برخی از موضوعات به نفع مردم هستیم که با شرایط بهتری نسبت به اخذ وام اقدام کنند.

    وی ادامه داد: پیشنهاد ما به بانک مرکزی این است که سقف تسهیلات هم برای تولیدکنندگان و هم متقاضیان افزایش پیدا کند و در این باره تفاهمنامه‌ای با بانک مسکن در حال انجام است. دید مسئولان بانک مرکزی هم در این باره مثبت است و در اسفند ماه تصمیمات نهایی اعلام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو