عصر بازار

نوسان ارز با مصوبه دولت برای ارتقای معیشت مرزنشینان ارتباطی ندارد

عصر اعتبار- مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: نوسانات ارزی موجود در بازار ارتباطی با مصوبه دولت برای ارتقای معیشت مرزنشینان مناطق مرزی ندارد.

نوسان ارز با مصوبه دولت برای ارتقای معیشت مرزنشینان ارتباطی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، شهریار حیدری روز شنبه در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به ایلام  افزود: این مصوبه 24 بهمن ماه امسال تصویب و با واکنش رئیس بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ ارز در بازار روبه رو شده است.
    وی ادامه داد: این در حالی است که اجرای این مصوبه حداقل 45 روز زمان نیاز داشته و نوسان های ارزی ارتباطی با این مساله ندارد.
    مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: این آیین نامه با هدف کمک به مرزنشینان ساکن در غرب، شمال غرب و سواحل خلیج فارس تصویب شده است و در همه فرآیندهای تصویب این آیین نامه، وزارت اقتصاد و صنعت حضور داشته و کلیه ملاحظات تامین ارزی اعمال شده و منشا قانونی دارد.
    وی گفت: تاکنون برای اجرای این آیین نامه یک دلار اختصاص نیافته و اظهارات رییس بانک مرکزی در این خصوص دور از نگاه کارشناسی شده است.
    به گفته عضو شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی، این آیین نامه بصورت کامل ملجا قانونی داشته و مرجع تامین ارز آن نیز مشخص شده است.
    حیدری افزود: بر اساس این آیین نامه به 48 قلم کالا باید ارز دولتی اختصاص و 100 قلم نیز ارز آزاد داشته باشد که هیچ ارتباطی به گرانی ارز ندارند.
    به گفته نماینده وزارت کشور در شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی کشور هیچ یک از این اقلام تولید مشابه داخلی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی