عصر بازار

رئیس سازمان مدیریت تهران خبر داد؛

درآمد مالیاتی۱۰ماهه استان تهران؛ فقط ۳۰ میلیارد تومان

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه در ۱۰ ماه سال جاری، ۳۰.۵ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است، گفت: فقط ۱۵ درصد مالیات تهران را اصناف پرداخت کرده اند.

درآمد مالیاتی۱۰ماهه استان تهران؛ فقط ۳۰ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، نعمت الله ترکی در رابطه با عملکرد 10 ماهه درآمدهای مالیاتی استان تهران، اظهار داشت:در این مدت، مالیات از عوارض خروج مسافر، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر نقل و انتقال خودرو به ترتیب ١٥٧، 89 و 84 درصد محقق شده است که بیشترین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی را در این بخش شاهد بودیم.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در بخش اخذ مالیات دو درصد سایر کالاها و مالیات شماره گذاری خودرو نیز به ترتیب شاهد تحقق40 و 50 درصدی بودیم که کمترین درصد تحقق در 10 ماهه سال جاری مربوط به این دو حوزه می شود.

    وی افزود: همچنین درآمدهای مالیاتی در 10 ماهه سال جاری 30.5 میلیارد تومان بوده که 78 درصد محقق شده و نسبت به سال قبل رشد 8 درصدی را شاهد هستیم.

    به گفته ترکی در بخش مالیات مستقیم، سهم مالیات مشاغل استان تهران 15 درصد بوده است.

    عملکرد درآمدی دستگاه‌های اجرایی

    وی ادامه داد: عملکرد درآمدی دستگاه های اجرایی استان تهران در نیروی انتظامی، اداره کل ثبت اسناد و گمرک استان به ترتیب 5، ٤ و 500 میلیارد تومان است که این ادارات بیشترین درآمد را داشتند.

    ترکی تصریح کرد: درواقع طی 10 ماه سال جاری، نیروی انتظامی 35 درصد و ثبت اسناد و املاک 122 درصد و گمرک 171 درصد تحقق درآمدی داشتند که قابل تامل است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به درآمد 31.5 میلیارد تومانی در بخش منابع عمومی در استان تهران، گفت: 75 درصد درآمد ها محقق شده که نسبت به سال قبل رشد 8.4 درصدی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی