عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

محدودیتی در بیمه نیازمندان وجود ندارد

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه تغییر و محدودیتی در ثبت نام بیمه نیازمندان ایجاد نشده است، گفت: وظیفه شناسایی افراد جدید فاقد پوشش بیمه‌ای بر عهده وزارت رفاه است.

محدودیتی در بیمه نیازمندان وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، طاهر موهبتی با اشاره به اینکه ثبت نام نیازمندان برای بیمه همگانی همانند قبل است و هیچ تغییر و محدودیتی در آن ایجاد نشده است، اظهار داشت: هر فرد و یا مرکز درمانی که بیمار را به خارج از بیمارستان ارجاع دهد، تخلف کرده و مردم می‌توانند از طریق سامانه 1666 به ما اطلاع دهند.

    وی با اشاره به اینکه حتما با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: تاکنون گزارش رسمی و تایید شده مبنی بر اینکه تخلف و یا مشکلی در ثبت نام نیازمندان برای بیمه سلامت و یا شرایط ثبت نام ایجاد شده باشد، نداریم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: البته طبیعی است در یک جریانی که 190 میلیون بار مراجعه انجام می شود یک میلیون بار تخلف شود اما در عین حال حتما مراقبت می کنیم؛ اگر جایی ارجاع صورت گیرد و بیماری را نپذیرفتند ورود پیدا می کنیم و با آنها برخورد خواهیم کرد.

    موهبتی با اشاره به اینکه اخیراً بازدیدی از یک بیمارستان  داشتیم، بیان کرد: در این بیمارستان که فوق تخصصی است، با مدیریت خوب رئیس بیمارستان علاوه بر اینکه افزایش 14 درصدی خدمات را داشتیم در عین حال هزینه‌های ما هنوز به سقف نرسیده است و حتی یک مورد هم گزارشی مبنی بر تخلف و نپذیرفتن بیمار با دفترچه بیمه سلامت را نداشتیم.

    وی اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام نیازمندان نداریم و اگر موردی بود حتما به ما گزارش کنند و مطمئن باشند که رسیدگی خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد آیین نامه جدید ارزیابی وسع نیز گفت: این آیین نامه با هدف پوشش بیمه‌ای و حمایت از محرومان تقدیم دولت شده است و درصورت تصویب نهایی نیازمندان فاقد پوشش بیمه ای تحت پوشش قرار می گیرند.

    وی گفت: براساس ابن آیین نامه نیازمندان فاقد پوشش بیمه ای،6 ماه فرصت دارند برای ببمه اجباری اقدام کنند.

    موهبتی درمورد شناسایی افراد جدید فاقد بیمه اظهار کرد: وظیفه این کار بر عهده وزارت رفاه قرار داده شده است و باید براساس درآمد خانوار استحقاق آنها از بیمه رایگان را مشخص وبه ما اعلام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی