عصر بازار

معاون کارآفرینی وزیر کار:

سالانه ۳۰۰ هزار شغل کمتر از تکلیف برنامه ایجاد شد

عصر اعتبار- معاون توسعه اشتغال وزارت کار با بیان این که براساس برنامه ششم توسعه سالانه حدود ۸۵۰ هزار شغل باید ایجاد شود گفت: عملا به طور متوسط ۵۵۰ هزار شغل ایجاد شده که این فاصله باعث شده که اشتغال های ایجاد شده ملموس نباشد.

سالانه ۳۰۰ هزار شغل کمتر از تکلیف برنامه ایجاد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، عیسی منصوری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره نبود فرماندهی واحد در بحث اشتغال و تاکید بر اینکه دستگاه ها به صورت موازی، در سیاستگذاری، اجرا و رصد برنامه های اشتغال کار می کنند گفت: امر اشتغال نیازمند متولی و فرماندهی واحد است و کشور به جایی نیاز دارد که همه برنامه ها توسط آن به صورت قاعده مند و منسجم اجرا و رصد شود که شورای عالی اشتغال کار می تواند این وظیفه را عهده دار شود.

    این مسئول گفت: بودجه و منابع مسئله ما است ولی قبل از آن و فی الحال مسئله ما وحدت رویه و فرماندهی واحد در بازار کار و ایجاد اشتغال است و من معتقدم با همین اوضاع می توانیم اشتغال بیشتری ایجاد کنیم به شرطی که وحدت رویه داشته باشیم.   
    معاون توسعه اشتغال وزارت کار با بیان این که براساس برنامه ششم توسعه سالانه حدود 850 هزار شغل باید ایجاد شود گفت: عملا به طور متوسط 550 هزار شغل ایجاد شده که این فاصله باعث شده که اشتغال های ایجاد شده ملموس نباشد.

    عیسی منصوری با بیان این که تطابق آموزش های مهارتی و آموزش عالی با نیازهای بازار کشور کم است گفت: این فقدان تطابق در سطح ملی و شهرستان ها خیلی زیاد است که میزان آن احصا شده و به مراکز آموزشی اعلام شده تا برنامه های آموزش مهارتی مناسب برای جبران این عدم تطابق تهیه و اجرا شود.

    معاون توسعه اشتغال وزارت کار همچنین با اشاره به این که سامانه شغلی ایرانیان ، نظام تامین مالی و ... همه ابزارهای سیاستگذاری صحیح و کامل در حوزه اشتغال هستند گفت: در سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان همه افرادی که در سن کار هستند (15 تا 65 سال) برای آنها شناسنامه شغلی خواهیم داشت و این سامانه ابزاری است برای دسترسی به آمار دقیق شاغلان و بیکاران.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی