عصر بازار

دانشجویان می توانند بیمه شده اصلی تامین اجتماعی شوند

عصر اعتبار- مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه دانشجویان نیز می توانند با پرداخت حق بیمه خود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند گفت: این موضوع یکی از مطالبات جامعه دانشجویان بود که در زمان دانشجویی نمی توانستند سابقه ای برای بیمه و بازنشستگی داشته باشند.

دانشجویان می توانند بیمه شده اصلی تامین اجتماعی شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، منصور آتشی روز چهارشنبه در حاشیه همایش تخصصی امور فنی بیمه شدگان در کرمان افزود: بخشنامه این دستورالعمل از شهریورماه سالجاری ابلاغ شده است که براساس آن 2 درصد حق دانشجویان نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.
    آتشی با بیان اینکه دانشجویان می توانند بیمه خود را با نرخ 12 درصد، 14درصد و 18 درصد بپردازند گفت: در پرداخت حق بیمه 12 درصدی از حمایت بازنشستگی، 14 درصدی حمایت بازنشستگی و فوت و 18 درصدی از همه حمایت های تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
    **مقرری بگیران بیمه بیکاری 7.8 درصد رشد یافت
    به گفته آتشی طی سال گذشته و امسال آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی 7.8 درصد رشد داشته است .
    وی افزود: تا پایان آذرماه سالجاری 232 هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.
    ** اصلاح و بازنگری بخشی از ضوابط و مقررات تامین اجتماعی
    مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بخشنامه جایگزین شماره سه حوزه امور فنی بیمه شدگان،دستور اداری نحوه پاسخ به موارد استعلام شده از کمیسیـون پزشکی، بخشنامه بازنگری موارد مبحث عقب ماندگی ذهنی در جدول تعیین، متوقف شدن فرآیند انتقال کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از جمله این قوانین هستند که اصلاح و بازنگری شدند.
    وی با اشاره به اینکه تغییردستمزد مبنای پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یکی از قوانینی است که بازنگری شد تصریح کرد: در این قانون به دستمزد واقعی بیمه شدگان توجه شده است.
    آتشی با اشاره به اینکه مشاغل سخت هر یک سال، یک سال و نیم محاسبه می شود گفت: اجرای این قانون ما را با چالش مواجه کرده زیرا ردیف بودجه ای برای این مهم در نظر گرفته نشده است.
    مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به عملیاتی کردن طرح پرونده الکترونیک افزود: سیستم های مکانیزه غیرحضوری به هر اندازه قوی تر شوند؛ چالش های کارشناسان با مردم کمتر خواهد شد.
    **رشد 6.3 درصدی بیمه شدگان خاص طی سالجاری
    وی با اشاره به بیمه شدگان خاص تصریح کرد: طی 9 ماهه نخست امسال و سال گذشته بیمه شدگان اختیاری 6.8درصد، بیمه مشاغل آزاد 6.2 درصد و بیمه شدگان توافقی 3.7درصد رشد داشته است.
    آتشی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل وجود مشکلاتی در حوزه اقتصاد کشور تعداد مقرر بگیران بیمه بیکاری افزایش داشته است گفت: در سال 98 این آمار افزایش می یابند.
    مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال آمار مقرربگیران بیمه بیکاری 7.8 درصد رشد داشته است تصریح کرد: تا پایان آذرماه سالجاری 232هزار نفر مقرربگیر بیمه بیکاری تامین اجتماعی در کشور وجود دارد.
    **صدور 581 هزار سند در حوزه های مختلف تامین اجتماعی
    وی با اشاره به اینکه در حوزه اسناد صادره طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ایم بیان داشت: طی 6ماهه نخست امسال بیش از 581 هزار سند در حوزه غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری،کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن ودفن،کمک هزینه کفن ودفن و هزینه سفر واقامت بیمار وهمراه صادر و پرداخت شده است.
    **اهم اقدامات سال 98 سازمان تامین اجتماعی
    آتشی کارآمد کردن و روانسازی امور از طریق گسترش خدمات غیرحضوری، مدیریت مصارف بیمه ای براساس رویکرد پیشگیری از مصارف غیرحق، افزایش منابع سازمان از طریق توسعه منابع بالفعل و گسترش پوشش بیمه ای و شناسایی گروه های شغلی فاقد پوشش بیمه ای به منظور جذب کارگروه های جدید و گسترش پوشش بیمه ای را از جمله اقدامات سال آینده عنوان کرد.
    وی ساماندهی و پایش عملکرد واحدهای اجرایی در خصوص بررسی اشتغال به کار بیمه شدگان قالیباف و شاغلان صنایع دستی شناسه دار را از دیگر اقدامات سال 98 برشمرد و گفت: 331 هزار و 167 نفر بیمه شده در این حوزه وجود دارد که باید عملکرد آن ها به عنوان قالیباف محرز شود.
    مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه دولت و حاکمیت به منظور حمایت از صنعت قالیباقی بخش کارفرمایی حق بیمه قالیبافان را پرداخت می کند و 10 درصد آن را بیمه شده می پردازد گفت: مبالغ از محل منابع عمومی دولت می آید و هدف گذاری این بوده افرادی که به این شغل؛ اشتغال دارند بیمه شوند و قانون ما را مکلف کرده در بدو ورود و ادامه احراز شرایط آن ها را انجام دهیم.
    آتشی با اشاره به اینکه 870 میلیارد تومان منابع برای بیمه قالیبافان در نظر گرفته شده در حالی که به یکهزار و 100 میلیارد تومان منابع در این حوزه نیازمندیم گفت: منابعی به این موضوع تخصیص داده می شود کمتر از درخواست متقاضایان است که این موضوع باید مدیریت شود.
    ** بیمه شدن 170 هزار نفر از زنان خانه دار
    وی از بیمه شدن 170 هزار نفر از زنان خانه دار خبرداد و گفت: رسانه ها باید در این حوزه اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند تا استقبال از بیمه زنان خانه دار بیشتر شود.
    همایش تخصصی امور فنی بیمه شدگان امروز (چهارشنبه) با حضور کارشناسان امور بیمه شدگان سراسر کشور، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان کشور و مشاوران معاونت بیمه ای، رئیس گروه امور بیمه ای کمیسیون های پزشکی، رئیس گروه نظارت فنی و احتساب سوابق در محل هتل پارس کرمان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی