عصر بازار

ژاپن و هند قرارداد سوآپ ارزی خود را فعال کردند

عصر اعتبار- توکیو و دهلی نو قرارداد جدید سوآپ ارزی دوجانبه ۷۵ میلیارد دلاری بین دو کشور را که توسط بانک مرکزی هند و بانک مرکزی ژاپن امضا شده بود، فعال کردند.

ژاپن و هند قرارداد سوآپ ارزی خود را فعال کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، توکیو و دهلی نو قرارداد جدید سوآپ ارزی دوجانبه 75 میلیارد دلاری بین دو کشور را که توسط بانک مرکزی هند و بانک مرکزی ژاپن، امضا شده بود، فعال کردند.

    سال گذشته چندین کشور شامل هند، اقداماتی را برای کاهش وابستگی خود به ارز آمریکا و حفاظت از سیستم‌های پرداخت خارجی خود در برابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اختلافات تجاری‌ای که واشنگتن آغازگر آنها بوده است، انجام دادند.

    اقدام جدید هند و ژاپن، بخشی از این گرایش جهانی است. قرارداد سوآپ ارزی دوجانبه جدید، به هند اجازه می‌دهد به 75 میلیارد دلار دسترسی داشته باشد، درحالی‌که در قرارداد سوآپ ارزی قبلی بین دو کشور این رقم 50 میلیارد دلار بود. قرارداد سوآپ ارزی دوجانبه جدید، به عنوان یک مکانیزم پرداخت تجارت خارجی، در دیدار 29 اکتبر 2018 نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، در توکیو مورد مذاکره قرار گرفته بود.

    وزارت مالی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: توافق سوآپ ارزی دوجانبه از 28 فوریه اجرایی شده است. هند می‌تواند به منظور حفظ سطح مناسبی در توازن پرداخت‌ها یا نقدینگی کوتاه‌مدت، به مبلغ 75 میلیارد دلارِ توافق شده، دسترسی داشته باشد. این توافق انعطاف‌پذیر است و هند را قادر می‌سازد حتی بخشی از مقادیر مجاز سوآپ ارزی را بسته به نیاز خود، مورد استفاده قرار دهد.

    دولت هند با استقبال از این توافق، از ژاپن قدردانی کرد. در بیانیه رسمی آمده است: این روحیه مشارکت قوی، مشارکت استراتژیک دو کشور را بیشتر خواهد کرد. این همکاری مالی می‌تواند باعث تقویت روابط خوب اقتصادی بین هند و ژاپن شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی