عصر بازار

مستمری از کار افتادگی و بازنشستگی برای قالیبافان

عصر اعتبار- مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف می‌گوید با واگذاری کارگزاری بیمه اجتماعی به این اتحادیه بافندگان فرش بدون نیاز به داشتن گواهی فنی ــ حرفه‌ای می‌توانند از مزایای بیمه از کار افتادگی و بازنشستگی بهره مند شوند.

مستمری از کار افتادگی و بازنشستگی برای قالیبافان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالله بهرامی اظهار کرد: به دنبال فراهم کردن امکان عضویت قالیبافان در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و در مراسمی با حضور مدیرعامل این صندوق و رئیس مرکز ملی فرش، کارگزاری بیمه اجتماعی به اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف واگذار شد تا تولید کنندگان فرش دست‌باف و بافندگان از طریق اتحادیه به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در آید.

    وی ادامه داد: این طرح به شکل آزمایشی از هفته گذشته در تهران آغاز شده است و همه بافندگان بدون داشتن گواهی فنی و حرفه‌ای یا بازدید بازرس تأمین اجتماعی برای حضور در منزل می‌توانند از این بیمه که شامل مستمری از کار افتادگی و بازنشستگی هم می‌شود نیز برخورد را شوند.

    بهرامی اضافه کرد: این طرح از زنان خانه داری که در داخل منزل کار قالیبافی انجام می‌دهند نیز حمایت می‌کند و فرایند آن به این نحو است که متقاضیان با ورود به سایت اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف (TAAVON.CO) از داخل منزل و بدون پرداخت هزینه اضافی مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل و هزینه بیمه در طول یک سال را پرداخت کند.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف درباره میزان پرداخت حق بیمه نیز، گفت‌: بهره‌مندی از بیمه اجتماعی نیازمند داشتن شرط سنی زیر 50 سال است و افراد می‌توانند از 250 هزار تومان تا 600 هزار تومان در سال خود را بیمه کنند و بر اساس میزان درآمدی که دارند، تعیین کنند که چقدر می‌توانند حق بیمه بپردازند.

    به گفته بهرامی، پس از ثبت‌نام متقاضیان در سایت اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کد بیمه برایشان صادر می‌شود و مشمول همه پوشش‌های بیمه‌ای از قبیل از کار افتادگی و بازنشستگی قرار می‌گیرند.

    وی در ادامه متذکر شد: به دلیل نبود بودجه و عدم تأمین منابع مالی در طول سال‌های گذشته بیمه بسیاری از قالیبافان قطع شد، اما خوشبختانه با تصویب مبلغ 1,900 میلیارد تومان اعتبار در مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1398 امکان بهره‌مندی بافندگان فرش و قالیبافان از بیمه اجتماعی فراهم شد.

    به گزارش ایسنا، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1398 اختصاص مبلغ 1,900 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی برای پوشش بیمه قالیبافان را تصویب کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی