عصر بازار

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه:

بانک‌ها وجه التزام می‌گیرند نه جریمه دیرکرد

اجرایی کردن بانکداری اسلامی سخت است

عصر اعتبار- هادی قوامی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر تورم بیش از سود بانکی است و هیچ‌کس پولش را به سیستم بانکی برنمی‌گرداند. سال‌هاست که علما اعلام می‌کنند سود بانکی و جریمه دیرکرد ربا است اما نظام بانکی مقاومت می‌کند.

بانک‌ها وجه التزام می‌گیرند نه جریمه دیرکرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از اعتماد ، هادی قوامی، نماینده اسفراین و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات آیت‌الله سبحانی مبنی بر حرام بودن جریمه دیرکرد بانک‌ها، گفت: بانک‌ها جریمه نمی‌گیرند، آنچه می‌گیرند وجه التزام است.وی افزود:بانک‌ها نام دیرکرد را عوض کرده اند وبر اساس همین تغییر عنوان، وجه التزام حاصل سود و بخشی از جرائم است.

    وی ادامه داد: به‌هرحال اگر بانک‌ها این سود را نگیرند چه‌کاری انجام دهند؟ در حال حاضر تورم بیش از سود بانکی است و هیچ‌کس پولش را به سیستم بانکی برنمی‌گرداند.این نماینده مجلس در خصوص اینکه آیا احتمال توجه به نظر علما در خصوص دریافت جریمه دیرکرد وجود دارد یا نه، گفت: سال‌هاست که این مسائل را مطرح می‌کنند اما نظام بانکی مقاومت می‌کند و بنابراین کاری نمی‌توان در این خصوص انجام داد.

    قوامی تأکید کرد: نظام بانکی الزاماتی دارد و اجرایی کردن بانکداری اسلامی سخت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی