عصر بازار

اعطای وام‌های سبز قرض‌الحسنه به منظور حمایت از محیط زیست

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، افزود: برهمین اساس هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات به یک میلیون نفر بود که این هدف طی ۱۱ ماهه گذشته محقق شد و به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ نفر با رقم حدود ۱۲ هزار میلیارد شد.

اعطای وام‌های سبز قرض‌الحسنه به منظور حمایت از محیط زیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مرتضی اکبری عصر امروز در مراسم انعقادتفاهم نامه همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران با موضوع اعطای وام های سبز قرض‌الحسنه به منظور حمایت از محیط زیست، اظهار داشت: بانک مهر ایران نگاه متفاوتی نسبت به سایر بانک‌ها دارد و صرفا در زمینه قرض‌الحسنه فعالیت دارد.

    وی افزود: برهمین اساس از سال گذشته اهداف بانک سمت و سو به سمت اشتغالزایی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی رفت و از باب تسهیلات هم رکورد  شکسته شد و هم به اهداف مد نظر رسیدیم.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، افزود: برهمین اساس هدف گذاری پرداخت تسهیلات به یک میلیون نفر بود که این هدف طی 11 ماهه گذشته محقق شد و به بیش از یک میلیون و 100 نفر با رقم حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

    وی افزود: طی سال گذشته تفاهمنامه هایی با بنیاد برکت، بنیاد مسکن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارمزد صفر تا 4 درصدی به امضا رسید همچنین تسهیلاتی تشویقی در جهت حمایت از کالا و خدمات در سال جاری پرداخت شد.

    به گفته اکبری در سال جاری با بیمه دانا نیز تفاهمنامه ای با کارمزد صفر درصد برای خرید بیمه در نظر گرفته شد.

    اجرای اقتصاد مقاومتی با امضا تفاهمنامه بانک مهر ایران و آبفا

    همچنین در ادامه این مراسم، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران درباره این تفاهمنامه، اظهار داشت: نرخ اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه در استان تهران بسیار پایین است که نشان از عقب ماندگی شهرستان های استان تهران دارد.

    وی افزود: باید نرخ اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه در استان تهران افزایش یابد که نیازمند تعریف مدلی بود که با توجه به منابع موجود امکان پذیر نبود.

    مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، گفت: در استان تهران به خصوص جنوب غرب که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند به دنبال مدلی مناسب بودیم‌که منتج به این تفاهمنامه شد که اجرای صحیح و دقیق اقتصاد مقاومتی است.

    بختیاری ادامه داد: این پروژه خدمتی به بحث حل مشکلات آب در کشور است و مبلغ سرمایه گذاری شده 50 درصد هزینه‌ها است و مابقی از سوی آبفا تهران تامین می‌شود.

    به گفته وی، به طور حتم اجرای این تفاهمنامه الگویی برای سایر بخش‌ها در کشور باشد و خدمتی به مردم استان خواهد بود.

    تلاش در جهت توسعه پایدار محیط زیست

    به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران با امضای تفاهمنامه ای برنامه اعطای وام های سبز قرض الحسنه در راستای توسعه پایدار محیط زیست را در حوزه پروژه شبکه انشعابات فاضلاب شهری کلید زد.

    این تفاهمنامه همکاری با هدف حمایت از اجرای پروژه فاضلاب در راستای توسعه پایدار محیط زیست میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران منعقد شد.

    موضوع این تفاهم نامه در راستای توسعه پایدار محیط زیست و حمایت از اجرای پروژه فاضلاب در محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، تفاهم نامه همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه فروش انشعابات فاضلاب (تامین تمام یا بخشی از هزینه های حقوق برقراری انشعاب فاضلاب) به متقاضیان معرفی شده از طرف شرکت، به امضاء رسید.

    درباره اهداف تفاهمنامه می‌توان به حفظ محیط زیست و بهینه سازی مصرف آب - تشویق و فرهنگ سازی شهروندان به منظور بهره مندی متقاضیان از تسهیلات قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه خرید انشعابات فاضلاب - تسهیل در فرایند اجرای پروژه فاضلاب در محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران - فرهنگ سازی در خصوص مشارکت فعالانه مشترکان در پرداخت هزینه های حقوق برقراری انشعاب فاضلاب اشاره کرد.

    شرایط تفاهم نامه نیز به گونه ای است که  متقاضیان می‌توانند تا سقف 200 میلیون ریال از تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4درصد برای تامین هزینه های مربوط به راه اندازی و خرید انشعابات فاضلاب استفاده کنند.

    حداکثر مدت بازپرداخت

    تسهیلات اعطایی به هر یک از افراد معرفی شده طبق مفاد تفاهم نامه توسط بانک 36 ماه تعین می‌شود.

    در این همکاری شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران پس از تکمیل فرم درخواست، فرد متقاضی را به صورت مکتوب به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران معرفی می‌کند تا پس از تشکیل پرونده نسبت به اخذ تسهیلات برای تامین هزینه‌های خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی