عصر بازار

رشد اقتصادی چین در سال جاری ۶ تا ۶.۵ درصد تعیین شد

عصر اعتبار- نخست وزیر چین اعلام کرد با وجود جنگ تجاری پکن با واشنگتن، رشد اقتصادی کشورش در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶ تا ۶.۵ درصد تعیین شده است.

رشد اقتصادی چین در سال جاری ۶ تا ۶.۵ درصد تعیین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'لی که چیانگ' روز سه شنبه در نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان خلق چین در پکن خاطر نشان کرد با وجود مواجهه با وضعیت سخت و نادر در سال گذشته، چین با موفقیت به اهداف اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی در سال 2018 رسید و برای ایجاد جامعه نسبتا مرفه به پیشرفت قابل توجه دست یافت.

    ** رشد تولید ناخالص چین به 6.6 درصد
    او گفت: در سال 2018 تولید ناخالص داخلی چین 6.6 درصد افزایش یافت که کل مبلغ آن بیش از 90 تریلیون یوان بود.
    نخست وزیر چین با اشاره به اینکه در سال گذشته میلادی، جمعیت جدید شاغل در شهرها به 13 میلیون و 610 هزار نفر رسید تصریح کرد در سال گذشته همچنین 13 میلیون و 860 هزار نفر نیز در روستاها از فقر رهایی یافتند و درآمد مصرف سرانه هم 6.5 درصد افزایش یافت.

    ** کاهش 10 میلیونی جمعیت فقیر چین
    به گفته وی دولت امسال نیز برنامه دارد دست کم بیش از 10 میلیون جمعیت فقیر روستایی را کاهش دهد و ضمن تحقق به موقع هدف فقرزدایی، زندگی کشاورزان را به سطح نسبتا مرفه ارتقا دهد.
    'لی' ادامه داد: محیط توسعه چین در سال جاری جدی‌تر بوده، اما روند رو به رشد اقتصادی در دراز مدت تغییر نکرده ‌است.
    وی هدف اشتغال‎ جدید در شهرها را بیش از 11 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: سیاست اولویت اشتغال برای نخستین بار در سطح سیاست کلان دولت قرار دارد.

    **تعامل با کشورهای بزرگ را تقویت می کنیم
    'لی که چیانگ' نخست وزیر چین در بخش دیگری از سخنانش افزود: پکن ضمن تقویت گفت و گو و هماهنگی با کشورهای بزرگ، تعمیق روابط با کشورهای همسایه، همکاری مفید با کشورهای در حال رشد را گسترش می دهد.
    به گفته وی چین در سال 2019 میلادی با اصرار بر راه توسعه صلح آمیز، اجرای راهبرد باز، منافع متقابل و برد - برد، به طور قطع از چند جانبه گرایی و سیستم بین المللی با محوریت منشور سازمان ملل دفاع می کند.
    وی ادامه داد: چین فعالانه در اصلاحات و بهسازی سیستم حاکمیت جهانی شرکت و قاطعانه از اقتصاد باز جهانی دفاع کرده و به ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک کمک می کند.
    به گفته وی چین نیز فعالانه برای مقابله مطلوب با چالش های جهانی و حل مسایل داغ منطقه ای طرح سازنده خود را مطرح می کند.

    ** جذب سرمایه گذاری خارجی
    نخست وزیر چین گفت: کشورش در سال 2019 تلاش خود را برای جذب سرما‌یه‌گذاری خارجی افزایش داده، بیش از پیش دسترسی بازار به سرمایه‌های خارجی را گسترش داده و لیست منفی دسترسی به بازار را کاهش می دهد.
    او گفت: چین همچنین، سرمایه گذاری خارجی را در مناطق بیشتر امکان پذیر می کند، اقدامات اصلاحاتی را اجرایی کرده و اقدامات باز در بخش مالی را بهبود می بخشد.
    به گفته وی پکن همچنین، سیاست باز بازار بورس را بهبود بخشیده، پیوستن به قوانین اقتصادی و تجاری بین‌المللی را تسریع بخشیده، محیط بازار منصفانه برای مشارکت مساوی و رقابت عادلانه بین شرکت های داخلی و خارجی ایجاد کرده و از حقوق و منافع قانونی شرکت های خارجی حفاظت می کند.

    ** تلاش چین برای پیشبرد توسعه سبز
    'لی' در ادامه گزارش کار خود اعلام کرد: دولت در سال جاری با پیشبرد مداوم جلوگیری و مهار آلودگی، دستاوردهای دفاع از آسمان آبی را تقویت می کند در این میان، میزان تخلیه دی اکسید گوگرد واکسید نیتروژن باید 3 درصد کاهش یافته و با تقویت جلوگیری و مهار آلودگی آب و خاک، گسترش صنایع سبز حفاظت از محیط زیست، تقویت حفاظت و بازسازی سیستم محیط زیستی، تلاش می کنیم تا مردم از محیط زیبا و مناسب برای زندگی برخوردار شوند.

    ** تلاش چین برای رشد مصرف داخلی
    نخست وزیر چین در ادامه گزارش کار دولت که برای رسیدگی به مجلس ملی نمایندگان خلق چین ارایه کرد افزود: دولت چین در سال جاری برای افزایش درآمد مردم شهر و روستا و تقویت توانایی مصرف آن ها تدابیری در پیش گرفته و در پاسخ به تغییرات جدید در تقاضای مصرف کنندگان، از طرق مختلف، محصولات و خدمات مرغوب را افزایش داده و محدودیت برای سرمایه بخش خصوصی را کاهش می دهد.
    به گفته وی با توجه به اینکه شمار جمعیت بیش از 60 ساله چین به 250 میلیون نفر رسیده، دولت چین به تامین زندگی سالمندان، به ویژه خدمت به سالمندان در مجتمع های مسکونی پرداخته و توسعه صنعت گردشگری و مصرف در خودرو را تثبیت کرده و سیاست با اولویت برای خرید خودرو با انرژی جدید را اجرا خواهد کرد.

    ** برنامه دولت برای کاهش مالیات
    نخست وزیر چین اعلام کرد، دولت امسال با ادامه کاهش مالیات، به ویژه کاهش بار صنایع تولیدی و مالیات شرکت های کوچک، تعمیق اصلاحات مالیات بر ارزش افزوده، درصد مالیات فعلی برای صنایع تولیدی را از 16 درصد به 13 درصد کاهش می دهد.
    در این نشست که رهبران چین از جمله شی جین پینگ و سه هزار نماینده مجلس ملی نمایندگان خلق حضور داشتند 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین گزارش کار دولت طی یک سال گذشته را در نشست خواند و پیشنهادات دولت درباره کارهای سال جاری را برای مطالعه و بررسی نشست، ارایه داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو