عصر بازار

از سوی وزیر صنعت؛

دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال ابلاغ شد

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل اجرایی تفاهمنامه منعقد شده بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه‌ریزی تولید و اشتغال را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم‌نامه با موضوع برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن آذرماه سال جاری بین این دو دستگاه اجرایی امضا شد.

    براساس این تفاهم‌نامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برای 2066 واحد و پیش‌بینی اشتغال برای حدود 130 هزار نفر و نیز برنامه توسعه واحدهای موجود، بازسازی و نوسازی 2165 واحد و ایجاد فرصت شغلی به میزان 51 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

    همچنین تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود و ایجاد اشتغال برای 87 هزار و 429 نفر پیش‌بینی شده است.

    بر اساس این تفاهم‌نامه، یارانه پیش‌بینی شده از محل منابع داخلی بانک‌ها و منابع صندوق توسعه ملی به میزان 50 درصد برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام 3 هزار و 184 میلیارد ریال، بازسازی و نوسازی 5 هزار و 577 میلیارد ریال و سرمایه در گردش یک هزار و 450 میلیارد ریال بوده است.

    همچنین در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شد 40 هزار و 218 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام، 70 هزار و 435 میلیارد ریال به بازسازی و نوسازی و 90 هزار و 646 میلیارد ریال برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی اختصاص یابد.

    در این طرح بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صنعت و معدن، سپه، صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، کشاورزی، توسعه تعاون و آینده مشارکت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی