عصر بازار

سپرده های مردم با ادغام ۵ بانک نظامی در سپه چه می شود؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: زمانی که ۵ بانک با یکدیگر ادغام می‌شوند، هر یک از این بانک ها به نسبت سرمایه خود در بانک جدید سهامدار می شوند.

سپرده های مردم با ادغام ۵ بانک نظامی در سپه چه می شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی با اشاره به ادغام 5 بانک نظامی در بانک سپه، گفت: موضوع ادغام بانک ها از مدت‌ها قبل مطرح شده و این اقدام کاملا به مصلحت کشور است که چند بانک که از یک نوع هستند با یکدیگر ادغام شوند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از محاسن ادغام بانک های دولتی این بوده که می‌توان از مدیران بهتر و با کیفیت تری استفاده کرد، افزود: با ادغام بانک ها تعداد واحدها کاهش یافته و از حجم هزینه ها کاسته می شود و دیگر لزومی نداشته که در یک میدان 5 شعبه مختلف بانکی وجود داشته باشد.

    طی سه سال باید سالانه 20 درصد شعب بانک ها کاهش می یافت

    وی با تاکید بر اینکه ادغام بانک ها سبب سودآوری آنها شده و به افزایش کیفیت فعالیت نیروی انسانی و مدیران منجر می شود، ادامه داد: آخرین بار بخشنامه شده بود که طی سه سال سالانه 20 درصد شعب بانک ها کاهش یابد و این موضوع با توجه به اینکه شیوه بانکداری به سمت الکترونیکی سوق یافته باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

    نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی با انسان ها کمتر سر و کار داشته و می‌تواند خیلی راحت نقل و انتقال را با وسایل الکترونیکی انجام دهد، اظهار داشت: براین اساس نیروی انسانی می‌تواند آزاد شود و در بخش دیگری از این نیروی انسانی استفاده شود و به جای اینکه مرتب استخدام جدید صورت گیرد از این نیروی انسانی در بخش های دیگر بانک استفاده کرد.

    دارایی‌ها و بدهی‌های تک تک 5 بانک ارزیابی می شود

    وی با تاکید بر اینکه می توان ترکیب بانک ها را تغییر نداد و در واحدهای جدید که با توجه به توزیع جغرافیایی ایجاد می شود از این نیروی کار استفاده کرد، افزود: زمانی که 5 بانک  با یکدیگر ادغام می‌شوند، هر یک از این بانک ها به نسبت سرمایه خود در  جدید سهامدبانکار می شوند، لذا دارایی‌ها و بدهی‌های تک تک این بانک ها ارزیابی می شود و هیچ تغییری در دارایی‌ها و بدهی‌های این بانک ها ایجاد نمی‌شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ادغام این 5 بانک هر شخصی که بدهکار بوده بدهی خود را به بانک جدید پرداخت کرده و هر شخصی که سپرده ای دارد سپرده خود را از بانک جدید دریافت می‌کند، تصریح کرد: بر این اساس هیچ تأثیری در دارایی‌ها و بدهی‌های افراد ایجاد نمی‌شود و مابه التفاوت بدهی‌ها و دارایی هر یک از بانک ها تبدیل به سرمایه آن بانک شده که این سرمایه ملاک سهم در بانک جدید می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی