عصر بازار

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران در وین

عصر اعتبار- یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و ۱+۴ در وین دقایقی قبل در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران در وین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 (فرانسه، آلمان،‌ روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت 9:30 دقیقه صبح به وقت وین (نیم ساعت قبل به وقت تهران) در هتل کوبورگ اتریش آغاز شد.

    گفتنی است از روز دوشنبه مذاکرات کارشناسی دوجانبه و چند جانبه بین هیأت‌های کارشناسی ایران و سایر طرف‌ها در خصوص موضوع مقابله با اثرات خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های این کشور و نحوه عملیاتی کردن تعهدات اعضای باقی مانده در برجام در این ارتباط برگزار شد.

    صبح سه‌شنبه 14 اسفند ماه، نشست کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها (که بر اساس پیوست چهارم برجام تشکیل شده است) در وین برگزار شد.

    سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که صبح سه‌شنبه وارد وین شد و در روز سه‌شنبه ملاقات‌های دوجانبه‌ای با همتایان خود از جمله هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا داشت.

    سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پیش از این نشست در گفت‌وگویی عنوان کرد: اعضای برجام (1+4) به دنبال ایده‌ها و ابتکارات و مکانیسم‌هایی در این مدت بودند که بتوانند خروج آمریکا از این توافق را جبران کنند و راه‌حل هایی را برای ادامه همکاری اقتصادی با ایران ایجاد کنند.

    وی با بیان اینکه ابتکاراتی انجام شده که یکی از مهمترین آنها اینستکس و مکانیسم مالی اروپاست، یادآور شد: البته در ابتدای راه خودش است و هنوز نمی‌دانیم چگونه می‌تواند مشکل گشا باشد و چگونه کار کند، نیاز است بحث‌های کارشناسی مفصلی داشته باشیم.

    معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اینستکس خیلی دیر عرضه شده، تصریح کرد: خواست ما از اروپا این است که خیلی جدی‌تر در این عرصه وارد شوند.

    عراقچی ادامه داد: مباحث کارشناسی که در حاشیه کمیسیون مشترک داشتیم و جلسات متعددی که در سطح کارشناسی و در سطح خود بنده به صورت دوجانبه و چندجانبه برگزار شده است برای این است که تعهداتی که کشورهای عضو برجام برای تامین خواسته‌های ایران در برجام دارند و انجام همکاری‌های اقتصادی با ایران، اینها باید تامین شود و راهش پیدا شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو