عصر بازار

چین و روسیه در آستانه توافق بر سر اصلاحات در صندوق بین المللی پول

عصر اعتبار- محمّد لواتی در المیادین نوشت: روسیه از هرج و مرج و نابه سامانی اوضاع اقتصادی آمریکا و اروپا، به نفع نظام بین المللی تازه ای که با موضع گیریهای ثابت خود در مورد سوریه بنا نهاد، استفاده می کند و در این بین، چین که ائتلاف استراتژیک بنیادینی با روسیه دارد، با این کشور همراه شده است تا به کمک هم، یک معامله تاریخی را منعقد کنند که بتواند چهره جهان را تغییر دهد.

چین و روسیه در آستانه توافق بر سر اصلاحات در صندوق بین المللی پول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: مشخص است که ترامپ به دلیل نکات تازه ای که وکیل او کوهن در برابر کنگره افشا کرد، به نقطه فروپاشی نزدیک شده است. علاوه بر اینکه کوهن تصریح کرده است از اینکه به مدت ده سال وکیل شخصی ترامپ بوده احساس شرمساری می کند؛ به این دلیل که او را می شناسد و می داند که فردی حیله گر، نژادپرست و فریبکار است. وزیر او پومپئو هم با وجود تمام ادعاهایش تنها یک کاهن هندی است.

    روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای پومپئو را صاحب نقش «نوید دهنده» سیاستهای ترامپ می داند و معتقد است مشکل آمریکا در زمان حاضر، دروغگویی متعمدانه است؛ که تبدیل عادت رئیس جمهور و نزدیکان او در کاخ سفید شده.. ترامپ وعده های خود در مورد فراهم کردن فرصتهای شغلی را محقق نکرد؛ چرا که به گفته روزنامه نگارمشهور " فولودوزکو" معامله های تریلیون دلاری با بن سلمان که ترامپ از آنها سخن می گوید، «اصلا امضا نشده است». بنابراین، ترامپ آمریکا را به کجا خواهد برد؟ به سمت فروپاشی کلی یا انفجار نژادی؟

    ترامپ حتی در مذاکرات با کره شمالی هم شکست خورد و نتایجی که از آن صحبت می کرد، حتی وجود خارجی ندارد و به نظر هم نمی رسد رهبر کره آنقدر نادان باشد که به مردی اعتماد کند که امروز وجهه آمریکا را به یک کشور جهان سومی بدل نموده است! از این رو در دوره ترامپ چنین توافقی هرگز حاصل نخواهد شد.

    در این میان گزارشها حاکی از آن است که روسیه و چین سعی دارند اصلاحاتی را وارد صندوق بین المللی پول کنند و در این باره، هیچ توجهی به آمریکا ندارند.

    حال، به نظر می رسد مسکو و پکن به عقد یک معامله تاریخی نزدیک می شوند که می تواند چهره جهان را تغییر دهد. سازمان امنیت و همکاری اروپا، در واقعیت تاریخی خود چیزی جز یک سازمان استعماری توسعه طلب در برابر روسیه، چین و جهان در حال رشد نبوده است..در ادامه، سیاست ترامپ در خاورمیانه که مبتنی بر احیای قدرت بازدارندگی اسرائیل در مقابل ایران و حزب الله بود، شکست خورد و این نکته به خوبی از اظهار نظر کلی پوتین دریافت می شود:« اوضاع در سوریه به حالت استقرار رسیده و به زودی آخرین کانون تروریسم در آن نیز از بین می رود». این شکست، موجب در هم شکستن تمام سیاست آمریکا شد.

    روسها وارد خط مساله فلسطین شده، آن را ضمن فضای استراتژیک خود در سوریه دانستند و در این راستا، از اطلاعاتی استفاده کردند که"سنودن " مستشار سابق امنیت ملی آمریکا در اختیار آنها گذاشته بود و در صورتی که این مهم افشا شود، بدترین مساله در تمام تاریخ آمریکا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی