عصر بازار

جمعیت فقیر چین در ۶ سال گذشته ۸۲ میلیون نفر کاهش یافت

عصر اعتبار- رئیس دفتر فقرزدایی شورای دولتی چین اعلام کرد در طول ۶ سال گذشته که برنامه فقرزدایی هدفمند در چین آغاز شده، ۸۲ میلیون نفر از جمعیت فقیر این کشور کاسته شده است.

جمعیت فقیر چین در ۶ سال گذشته ۸۲ میلیون نفر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'لیو یونگ‎فو' روز پنجشنبه در نشست خبری در حاشیه سیزدهمین دور نشست سالانه نمایندگان خلق چین در پکن افزود: جمعیت فقیر چین در سال 2012 میلادی 98 میلیون و 990 هزار نفر بود که این رقم اکنون به 16 میلیون و 600 هزار نفر کاهش یافته است.
    وی با اشاره به اینکه تنها یک استان شرقی کشور دارای جمعیتی بالاتر از میانگین فقر در کشور است افزود:
    چین در سال 2019 قصد دارد بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت فقیر خود را کاهش دهد تا ضمن تحقق به موقع هدف فقرزدایی، زندگی کشاورزان را به سطح نسبتا مرفه ارتقا دهد.
    رئیس دفتر فقرزدایی شورای دولتی چین تصریح کرد: برنامه فقرزدایی هدفمند باعث شده است مساله فقر مطلق که قرن‎ها گریبان‎گیر چین بود از بین برود اما بعد از حل مساله فقر مطلق باید فقر نسبی هم از میان برداشته شود.
    به گفته وی، چین هنوز بزرگترین کشور در حال توسعه جهان است و فقرزدایی یک از اهداف و وظایف درازمدت کشور خواهد بود.
    دولت چین متعهد شده است تا سال 2020 تمام روستاهای محروم این کشور را از فقر نجات دهد برای این ‌منظور از سال 2015 بیش از 60 هزار بنگاه اقتصادی خصوصی به طرح فقرزدایی موسوم به «10 هزار بنگاه در خدمت 10 هزار روستا» پیوسته‌اند.
    با این حال 'لیو یونگفو ' رئیس دفتر مبارزه با فقر شورای دولتی چین پیش‌بینی کرد تا سال 2020 همه جمعیت فقیر روستایی چین از فقر نجات پیدا کنند و دیگر شاهد فقر در کشور نباشیم.
    او تاکید کرد در 40 سال گذشته نرخ فقر در روستاهای چین از 97.5 درصد کاهش یافته و به کمتر از 2 درصد در حال حاضر رسیده است.
    افزایش درامد سرانه جمعیت فقیر به چهار هزار یوان، نداشتن نگرانی در مورد خوراک و پوشاک، برخورداری از آموزش همگانی، خدمات درمانی پایه و مسکن امن از جمله شاخص های مبارزه با فقر در چین است.
    نشست سالانه مجلس ملی نمایندگان خلق چین از 13 اسفند شروع شده است و به مدت 10 روز ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی