عصر بازار

رئیس جمهور آمریکا:

یا توافق می‌کنیم یا بی‌خیال می‌شویم

عصر اعتبار- رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود و پیش بینی کرد یا توافق خوبی صورت خواهد گرفت یا هیچ توافقی میان دو اقتصاد بزرگ جهان در کار نخواهد بود.

یا توافق می‌کنیم یا بی‌خیال می‌شویم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، واشنگتن و پکن برای پایان دادن به ماه‌ها جنگ تجاری، سرگرم مذاکرات فشرده‌ای هستند. دونالد ترامپ با اشاره به پیشرفت مذاکرات، هفته گذشته افزایش تعرفه‌ها روی 200 میلیارد دلار کالای چینی از 10 به 25 درصد را به تأخیر انداخت.

    ترامپ در جلسه‌ای در دفتر خود با اشاره به مذاکرات تجاری، اظهار کرد: آنها به خوبی پیش می‌روند و ما خواهیم دید که چه پیش می‌آید. وی گفت: یا توافق خوبی وجود خواهد داشت یا توافقی نخواهد بود اما تصور می‌کنم که چینی‌ها به خوبی پیش می‌روند.

    اظهارات ترامپ با انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا همزمان شد که بر اساس آن، کسری تجاری کالاهای آمریکایی در سال 2018 به رکورد بالایی صعود کرد.

    تد مک کینی، معاون تجارت و امور کشاورزی خارجی وزارت کشاورزی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد مذاکرات از طریق ویدئو کنفرانس انجام گرفته و به خوبی پیش می‌رود.

    بر اساس گزارش رویترز، آمریکا از چین خواسته است در قوانین و شیوه‌های تجاری برای حمایت از مالکیت معنوی آمریکا تغییرات قابل توجهی صورت دهد و به انتقال اجباری فناوری شرکت‌های آمریکایی به چینی‌ها پایان داده و یارانه‌های صنعتی سخاوتمندانه را متوقف کند. همچنین بازار خود را به روی شرکت‌های آمریکایی بگشاید.

    بعلاوه واشنگتن خواستار افزایش خرید کالاهای آمریکایی از جمله کالاهای کشاورزی و انرژی از سوی چین است تا کسری تجاری آمریکا با چین که بیش از 417 میلیارد دلار در سال 2018 برآورد شد، کاهش پیدا کند.

    منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که دو طرف در خصوص تضمین پایبندی چین به وعده‌هایش، همچنان کار زیادی پیش رو دارند تا به توافق برسند. اگر توافقی در خصوص تغییرات ساختاری حاصل نشود مذاکرات ممکن است به شکست بینجامد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی