عصر بازار

گلستان رتبه اول پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کشور را دارد

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: این استان باپرداخت حدود ۲۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سال جاری، رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.

گلستان رتبه اول پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی کشور را دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا علی نصیبی روز شنبه درحاشیه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان که با موضوع هفته منابع طبیعی در ایستگاه تولید بوته و نهال مرتعی چپرقویمه گنبدکاووس برگزار شد، گفت: پرداخت این میزان تسهیلات معادل 160 درصد سهمیه پیش بینی شده امسال گلستان بوده است.
    وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی با کارمزد 6 و چهار درصد برای اجرای سه هزار و 350 طرح اقتصادی و تولیدی در مناطق روستایی گلستان بوده است.
    نصیبی گفت: اداره کل امور روستایی استانداری گلستان با تغییر رویکرد از طرح های صرفا عمرانی به طرح های اقتصادی در روستاها، ایجاد تولید، درآمد و اشتغال برای جوانان روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها را در دستور کار قرار داده است.
    وی بابیان اینکه هم اکنون 113 هزار و 142 نفر در 142 روستا مناطق مرزی گلستان شامل سه شهرستان گمیشان، گنبدکاووس و مراوه تپه سکونت دارند، تصریح کرد: اجرای طرح روستای کارآفرین در 70 روستا با انتخاب یک پشتیبان دولتی یا بخش خصوصی برای حمایت از اجرای طرح های کارآفرین در روستاهای هدف از دیگر برنامه های این اداه کل است.
    مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان، احداث 20 مجتمع کشاورزی پیمانی در 20 نقطه بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس با اشتغالزایی 1200 نفر و قرارگرفتن شهرستان گمیشان در طرح 31 شهرستان محروم کشور از سوی وزارت کشور برای توسعه اقتصادی و رفع محرومیت ها را از دیگر اقدامات حوزه روستایی گلستان برشمرد.
    نصیبی گفت: در شهرستان مراوه تپه نیز اجرای طرح های اقتصادی و محرومیت زدایی به ارزش 7500 میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان انجام می شود که امیداوریم مجموعه این اقدامات در سه شهرستان سبب توسعه اقتصادی آنها و جلوگیری از مهاجرت شود.
    استان گلستان با جمعیت تقریبی یک میلیون و 900 هزار نفر افزون بر یک هزار روستا دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو