عصر بازار

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار خبر داد:

حفظ ۳۰۴ هزار فرصت شغلی تا آذر ماه امسال

عصر اعتبار- مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار با تشریح موانع پیش‌روی بنگاههای مشکل دار از حفظ و تثبیت ۳۰۴ هزار فرصت شغلی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

حفظ ۳۰۴ هزار فرصت شغلی تا آذر ماه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریم یاوری اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال 1350 بنگاه اقتصادی شناسایی شدند که مشکلاتشان از طریق استان‌ها و شهرستانها در حال رصد و پیگیری است.

    وی ادامه داد: در راستای صیانت از نیروی کار، پایداری تولید، حفظ حیات اقتصادی بنگاهها و تثبیت اشتغال که رویکرد وزارت کار است و با حمایتهای صورت گرفته از بنگاهها تا پایان آذر ماه 97 جمعاً 304 هزار فرصت شغلی تثبیت شده است.

    مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار مشکلات کارگاه‌ها را برون کارگاهی و درون کارگاهی دانست و گفت: بالا بودن هزینه تولید، اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران و بعضاً سو مدیریت بنگاه از مهمترین مشکلات درون کارگاهی است و مشکلات برون کارگاهی شامل رکود صنعت، تحریم‌ها، واردات بی‌رویه، قاچاق کالا و مطالبات از سازمانها و دوایر است.

    یاوری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رسیدگی به بنگاههای مشکل دار ضروری است، کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های کشور به ریاست استاندارد تشکیل شود و حداقل هفته‌ای دو یا سه بنگاه مشکل دار استانی مورد بازدید قرار گیرد و جلسات کارگروهای استانی در محل بنگاههای مشکل دار برگزار شود.

    به گفته وی، بازدید میدانی و بررسی مشکل از نزدیک در اتخاذ تصمیمات مناسب در مورد بنگاه مؤثر خواهد بود.

    مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را وزیر صمت به عنوان رئیس ستاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصاد و داریی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ذکر کرد و گفت: وظیفه کارگروه این است که اگر در استان مشکل حل نشد نسبت به حل‌وفصل مشکل بنگاههای اقتصادی اقدام کنند و لازم است در شرایط کنونی اقتصادی که تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داریم، کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با جدیت بیش از پیش نسبت به همراهی و همکاری و حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی توجه ویژه داشته باشند.

    یاوری حل‌وفصل مشکلات بنگاههای اقتصادی را در ابتدا برعهده سهامداران، مدیران، مالکان و کارفرمایان بنگاههای اقتصادی دانست که باید در این زمینه نهایت توجه و جدیت در حل مشکل را به عمل آورند و خاطرنشان کرد: چنانچه مدیران بنگاهها، موفق به حل مشکل بنگاههای اقتصادی نشوند، وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز تأسیس و بهره‌برداری موظفند نسبت به همراهی با کارفرمایان در جهت حل وفصل مشکلات بنگاهها همراهی و همکاری لازم را صورت دهند و پس از آن مشکلات کارگاه‌ها از طریق کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، چنانچه مشکل در استان قابل رفع نباشد، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور که رئیس آن وزیر صمت است با حضور دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط و بانک مرکزی جلسات مربوطه را تشکیل می‌دهد و اعضا مکلفند نسبت به حل مشکل اقدام و اهتمام ورزند.

    بر اساس این گزارش، بر اساس آمارها تعداد بنگاه‌های مشکل دار تا پایان سال گذشته 1430 بنگاه بوده که با رصد و پیگیری و اقدامات به موقع وزارت کار به 1350 بنگاه کاهش یافته است. کمبود نقدینگی، وجود بدهی‌های معوق، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و سو مدیریت، عمده‌ترین مشکل کارگاه‌ها و بنگاه‌های مشکل‌دار به شمار می‌رود.وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را در استان‌ها راه‌اندازی کرده است. این کارگروه‌ها وظیفه رصد و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار را برعهده دارد و پیگیری و بررسی وضعیت بنگاه‌ها و حل و فصل مشکلات آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی