عصر بازار

بانک جهانی ۱۶۵ میلیون دلار به پناهندگان روهینگیایی کمک می‌کند

عصر اعتبار- بانک جهانی با بسته حمایتی ۱۶۵ میلیون دلاری به پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش مواقت کرد.

بانک جهانی ۱۶۵ میلیون دلار به پناهندگان روهینگیایی کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک جهانی با کمک 165 میلیون دلاری به بنگلادش برای تامین آسایش برای پناهندگان روهینگیایی در این کشور موافقت کرد. بانک جهانی اعلام کرد این بسته حمایتی به دولت بنگلادش کمک می کند تا خدمات اولیه را فراهم و برای پناهندگان روهینگیایی که به دلیل خشونت در میانمار فرار به بنگلادش گریخته اند یک شرایط اجتماعی بهتری را مهیا کند. 

    بانک جهانی اعلام کرد که از این بسته کمکی برای تامین آب آشامیدنی، ایجاد شبکه آب رسانی برای کشاورزی از آب باران، لوله کشی آب و ارتقاء امکانات بهداشتی استفاده خواهد شد. این پروژه سر پناهی برای پناهندگان ایجاد می کند و چند منظوره است که در بخش ایجاد راه، پل، پنل های خورشیدی چراغ برق در اردوگاه ها، راه آب و آبگذر هزینه خواهد شد. همچنین مسئول بانک جهانی در بنگلادش و بوتان گفت: جمعیت پناهندگان فشار زیادی بر روی زیرساخت ها، خدمات و منابع عمومی ایجاد کرده است و پروژه های جدید به جمعیت محلی کمک خواهد کرد. 

    بیش از نیمی از جمعیت پناهندگان روهینگیایی را زنان و دختران تشکیل می دهد که به دلیل خشونت از میانمار به بنگلادش مهاجرت کرده اند. بر پایه این گزارش، این سومین بسته حمایتی از سوی بانک جهانی است که با هدف فاینانس تقریبا 500 میلیون دلاری از ژوئن سال 2018 میلادی کلید خورده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی