عصر بازار

مبلغ بودجه آمریکا رکورد زد

عصر اعتبار- لایحه پیشنهادی دولت دونالد ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰، یک رکورد جدید در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

مبلغ بودجه آمریکا رکورد زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، در زمانی که جدال بودجه‌ای بین دولت و کنگره آمریکا پیش‌تر دولت این کشور را به تعطیلی کشاند، لایحه بودجه‌ای پیشنهادی دولت برای سال 2020 در شرایطی به کنگره تحویل داده شد که در بسیاری از بخش‌ها بودجه نهادها کاهش یافته است.

    بودجه سال 2020 آمریکا که با عنوان " بودجه‌ای برای یک آمریکای بهتر" تهیه شده است، با در نظر گرفتن رقمی به ارزش 4.7 تریلیون دلار، در صورت تصویب در کنگره، سنگین‌ترین بودجه تاریخ آمریکا خواهد بود.

    بیشترین افزایش در بودجه، مربوط به بودجه دفاعی با 33 میلیارد دلار است که در صورت موافقت کنگره، رقم بودجه این بخش به 718 میلیارد دلار خواهد رسید. دولت ترامپ در موردی دیگر که احتمالاً با واکنش‌های زیادی مواجه خواهد شد، مبلغ 8.6 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک درخواسته کرده است که 1.6 میلیارد دلار بیش‌تر از بودجه درخواستی سال قبل است. کنگره پیش تر با تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی مخالفت کرده بود و همین مساله باعث تعطیلی 35 روزه دولت شد که طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا به شمار می‌رود.

    از طرف دیگر ترامپ پیشنهاد داده است در 10 سال آینده 845 میلیارد دلار از بودجه درمانی آمریکا کاسته شود. هم چنین دولت خواهان کاهش 220 میلیارد دلاری بودجه برنامه غذایی شده است.

    بودجه بخش کشاورزی در برنامه پیشنهادی دولت ترامپ برای سال 2020 به میزان 3.6 میلیارد دلار کاهش یافته است. وزارت آموزش نیز با کاهش 8.8 میلیارد دلاری خود مواجه شده است، بودجه وزارت انرژی 3.6 میلیارد دلار کاهش و به همین میزان به بودجه وزارت امنیت داخلی افزوده شده است. بودجه ناسا، وزارت خزانه داری، وزارت دادگستری و کار نیز کاهشی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی