عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به یک حساب خاص واریز کردیم

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ درصد اعتبار اختصاص یافته به بخش دولتی را از اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به حساب خاصی برای دانشگاه‌ها واریز کردیم، گفت: اینکه دانشگاه‌ها مطالبات شرکت‌های دارویی را نداده‌اند، نظارت آن بر عهده ما نیست.

بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به یک حساب خاص واریز کردیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ارتباط با حواشی ایجاد شده در مورد اختصاص 500 میلیون یورو به حساب این سازمان برای پرداخت بدهی‌ها اظهار داشت: در حال حاضر حواشی و مباحث مطرح شده در ارتباط با دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ارتباطی با ما ندارد که 4 هزار و 413 میلیارد تومان دریافت کردیم که هزار و 132 میلیارد آن به بخش  خصوصی و 3 هزار و 279 میلیارد تومان آن به بخش خصوصی اختصاص یافت.

    وی افزود: در مورد بخش خصوصی با مبلغ دریافت شده کل بدهی داروخانه‌ها در این بخش برای سال 96 پرداخت و بدهی سال 97 به مهر و شهریور رسید.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: برابر با توافق وزارت بهداشت از 3 هزار و 279 میلیارد تومان، حدود هزار و 790 میلیارد تومان به حساب خاص واریز کردیم که دانشگاه‌ها بدهی بخش دارویی و تجهیزات مصرفی را بپردازند و این بیش از 55 درصد اعتبار بخش دولتی است.

    موهبتی خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر عده‌ای معترضند که دانشگاه‌ها پول و اعتبار اختصاص یافته را که ما به آنها واریز کرده‌ایم به شرکت‌های دارویی ندادند که البته وزارت بهداشت در این زمینه باید کنترل داشته باشد و ما نمی‌توانیم هیچ نظارتی داشته باشیم چرا که آن را به حساب خصوصی واریز کردیم.

    وی بیان داشت: برخی می‌گویند مصوبه رهبری برای 500 میلیون یورو تنها برای دارو است در حالی که این چنین نیست و آن را با مصوبه دیگر ممکن اشتباه گرفته باشند و در واقع این مبلغ برای پرداخت بدهی‌ها در بخش دارو، تجهیزات پزشکی تولید داخل و سایر بدهی‌های خدمات درمانی در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: اینکه دانشگاه‌ها این مبلغ را به شرکت‌های دارویی واریز کرده‌اند یا خیر نظارت آن دست ما نیست و ما نیز اطلاعی نداریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو