عصر بازار

مهر تایید بانک مرکزی فرانسه بر کاهش رشد اقتصادی این کشور

عصر اعتبار- بانک مرکزی فرانسه، پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این کشور را کاهش داد.

مهر تایید بانک مرکزی فرانسه بر کاهش رشد اقتصادی این کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در شرایطی که مشکلات متعدد منطقه یورو، کار کشورهای عضو این منطقه را برای حصول رشد اقتصادی پایدار دشوار ساخته است، بانک مرکزی فرانسه در جدیدترین گزارش خود از وضعیت دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، نرخ رشد اقتصادی این کشور برای سه ماهه نخست سال 2019 را 0.4 درصد پیش‌بینی کرد که 0.1 درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی این بانک است.

    فرانسوا ویلروی، رئیس بانک مرکزی فرانسه در همین رابطه گفت: روند نزولی اقتصادی بازتاب دهنده کند شدن سرعت حرکت در سراسر اروپا است اما فرانسه عملکردی بهتر از بسیاری از کشورهای عضو منطقه یورو داشته است. ویلروی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی فرانسوی گفته است برای نخستین بار در سالیان اخیر، متوسط نرخ رشد اقتصاد فرانسه از متوسط نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو بالاتر بوده است.

    پیشتر مرکز آمار فرانسه اعلام کرده بود دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه پایانی سال 2018 رشد اقتصادی 0.3 درصدی را تجربه کرد که 0.1 درصد کمتر از رشد سه ماهه سوم سال است. اقتصاددانان انتظار دارند با توجه به کاهش رشد اقتصادی فرانسه و آلمان و همچنین چین که یکی از شرکای تجاری مهم اتحادیه اروپا است، رشد اقتصادی منطقه یورو امسال به 1.5 درصد کاهش یابد که ضعیف‌ترین سطح رشد منطقه یورو از سال 2014 محسوب می‌شود. لوران کلاول، مدیر مرکز تحقیقات مؤسسه " اکسا اینوستمنت منیجرز" گفت: فرانسه در وضعیتی قرار گرفته است که یک شوک کوچک می‌تواند اقتصاد آن را به سمت رکود سوق دهد.

    بانک مرکزی فرانسه در بخش دیگری از گزارش خود پیش‌بینی کرده است نرخ رشد اقتصاد فرانسه در سال 2019 به 1.5 درصد برسد که 0.2 درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی