عصر بازار

رتبه یک رشد اقتصادی جهان در دستان یک کشور غیرقابل پیش‌بینی!

عصر اعتبار- تولید ناخالص داخلی روآندا، سریع تر از هر کشور دیگری در سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است.

رتبه یک رشد اقتصادی جهان در دستان یک کشور غیرقابل پیش‌بینی!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرکز ملی آمار کشور روآندا اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال 2018 و با ثبت عملکردی نیرومند موفق شده است تا رشد خیره کننده 8.6 درصدی را به ثبت برساند که سریع‌ترین نرخ رشد جهان محسوب می‌شود.

    به گفته این مرکز، این رشد ناشی از رشد 10.4 درصدی در سه ماهه نخست، 6.8 درصدی در سه ماهه دوم، 7.7 درصدی در سه ماهه سوم و 9.6 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2018 بوده است. یوسف مورانگوا، رئیس مرکز ملی آمار روآندا گفت: رشد بخش کشاورزی در این سال شش درصد، رشد بخش صنعت 10 درصد و رشد بخش خدمات 9 درصد در سال 2018 بوده است.

    بانک مرکزی روآندا نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید این رشد اعلام کرد رشد سال 2019 این کشور را 7.8 درصد پیش بینی می‌کند. از افزایش 10 درصدی تولید مواد غذایی، افزایش 26 درصدی تولید پنبه و پارچه و افزایش 38 درصدی استخراج آهن از جمله مهم‌ترین دلایل این رشد بسیار بالا در روآندا نام برده شده است.

    روآندا با حدود 13 میلیون نفر جمعیت، چهارمین کشور کوچک آفریقایی است اما رشد اقتصادی بالای این کشور در سال‌های اخیر باعث افزایش محسوس رفاه شده است به گونه‌ای که متوسط درآمد سرانه این کشور از 416 دلار در سال 1994 به 2090 دلار در سال 2017 افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی