عصر بازار

جنگ تجاری ترامپ ۷.۸ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر زد

عصر اعتبار- مطالعات یک تیم از اقتصاددانان در دانشگاههای برتر آمریکا نشان داد جنگ های تجاری دونالد ترامپ در ۲۰۱۸، ۷.۸ میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه در بر داشته است.

جنگ تجاری ترامپ ۷.۸ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مطالعات یک تیم از اقتصاددانان در دانشگاههای برتر آمریکا نشان داد جنگ های تجاری دونالد ترامپ در 2018، 7.8 میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا ، با از دست رفتن تولید ناخالص داخلی هزینه در بر داشت .
    نویسندگان این گزارش گفتند که آنها تأثیر کوتاه مدت اقدامات ترامپ را بررسی کردند و دریافتند که واردات از کشورهای هدفمند 31.5 درصد کاهش داشته، در حالی که صادرات هدفمند به آمریکا 11 درصد افت کرده است. آنها همچنین دریافتند که میزان کلی زیان سالانه مشتریان و تولید کنندگان از قیمتهای بالای واردات،  68.8 میلیارد دلار بوده است .
    محققان گفتند پس از محاسبه درآمد بالاتر عوارض و سود تولیدکنندگان داخلی از قیمت‌های بالاتر، کل زیان وارد شده 7.8 میلیارد دلار یا 0.04 درصد تولید ناخالص داخلی بود .
    این مطالعات توسط تیمی از  اقتصاددان ها در دانشگاه برکلی کالیفرنیا ،دانشگاه کلمبیا، دانشگاه یل و دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس انجام شده و دفتر ملی تحقیقات اقتصادی آن را منتشر کرد .
    ترامپ که خود را «مرد عوارض» می‌نامد ادعا کرده کسری تجارت را با محدود کردن واردات عادلانه و مذاکرات مجدد بر سر قراردادهای تجارت آزاد کاهش داده است .
    ترامپ به دنبال یک دستورالعمل تجاری محافظه‌کارانه برای حفاظت از تولید آمریکا است. واشنگتن و پکن ماهها است در یک جنگ تجاری تلافی‌جویانه گیر افتاده اند. ترامپ عوارضی وضع کرده که اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجاری بزرگش را آشفته کرده است .
    طبق این تحقیق ، در حالی که عوارض آمریکا به نفع بخش های مستقر در کشورهایی بوده که از نظر سیاسی رقابتی هستند، ولی وضع عوارض تلافی‌جویانه بر کالاهای آمریکا سود به دست آمده در این مناطق را از بین برده است .
    محققان می‌گویند ما دریافتیم که کارکنان بخش تجارت در کشور های بسیار جمهوری‌خواه بیش از همه از این جنگ تجاری ضربه خورده اند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی