عصر بازار

معاونت زنان دولت پیشنهاد کرد:

معافیت بیمه‌ای کارفرمایانی که زنان سرپرست خانوار را جذب کنند

عصر اعتبار- پیشنهاد معافیت ۲۰ درصدی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در کارگاه‌هایی که از نیروی کار زن سرپرست خانوار استفاده می‌کنند به دولت ارائه شد.

معافیت بیمه‌ای کارفرمایانی که زنان سرپرست خانوار را جذب کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، دفتر هیات دولت اعلام کرد: نظر به اهمیت جایگاه زنان سرپرست خانواده و نقش آنها در ابعاد فردی و خانوادگی، برنامه ریزی در جهت توانمندسازی آنها و حمایت از خانوارهای تحت پوشش ایشان، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیشنهاد معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما را در کارگاه هایی که از نیروی کار زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند به دولت ارائه کرده است.

    در حال حاضر، بنا به دلایل مختلف، رشد جمعیت زنان سرپرست خانوار در اغلب کشورها رو به فزونی گذارده تا جایی که این امر به صورت یک آسیب اجتماعی مطرح شده و در جامعه ما نیز پدیده خانوارهای زن سرپرست رو به افزایش است.

    زنان سرپرست خانوار از جمله اقشار آسیب پذیری هستند که در اثر عواملی مانند فوت، طلاق، اعتیاد همسر، از کارافتادگی، متارکه و ... وارد گردونه مسائل اجتماعی شده و با مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه های معیشتی و غیر آن، دست به گریبانند

    به طور معمول زنان سرپرست خانوار در جامعه با عوامل آسیب زایی چون ضعف دسترسی به فرصت های شغلی و فقدان درآمد مستمر و مشکلات روحی و روانی مواجه هستند و در صورت عدم حمایت های لازم هزینه های آسیب زایی آن به جامعه تحمیل خواهد شد.

    از اینرو، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، از حیث مسائل اقتصادی و امور معیشتی، علاوه بر افزایش نقش آنها در تصمیم گیری در ابعاد فردی، ‌خانوادگی و اجتماعی به بهبود وضعیت اقتصادی خانواده و رهایی از فقر آنها و افراد تحت پوشش ایشان خواهد انجامید.

    به همین جهت پیشنهاد شده، صاحبان کار و کارفرمایان تمامی کارگاه های تولیدی، صنعتی، ‌فنی، خدماتی و غیر آن که از نیروی کار زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند، به ازای هر بیمه شده زن، از پرداخت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف شوند.

    بر اساس این پیشنهاد، دولت موظف است اعتبار لازم برای اجرای قانون را در بودجه سالیانه پیش بینی کند. گفتنی است، این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی