عصر بازار

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس:

تغییر جهت بانک مرکزی از دلار به ریال روند کاهشی را رقم می زند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس می گوید افزایش های اخیر نرخ دلار به دلیل درخواست ارز برای سفرهای خارجی است که با روند مدیریتی بانک مرکزی کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت.

تغییر جهت بانک مرکزی از دلار به ریال روند کاهشی را رقم می زند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس با اشاره به سقوط نرخ ارز در ماه های اخیر، گفت: با تغییر رئیس بانک مرکزی و حضور همتی در ریاست این بانک و محوریت موضوع استقلال بانک مرکزی ، شاهد اتفاقات مناسبی در حوزه پولی و ارزی کشور بوده ایم.

    دستورات غیر کارشناسی دولت به بانک مرکزی

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: استقلال بانک مرکزی از جمله نکات مهم و اثر گذار است، چرا که در دوران مدیریت سیف در بانک مرکزی، این موضوع مطرح شده که مبحث 18 میلیارد دلار و وارد کردن سکه به بازار تکلیف دولت به بانک مرکزی بوده نه نظر کارشناسی رئیس بانک وقت.

    نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه همتی استقلال بانک مرکزی را حفظ کرده است، بیان داشت: رئیس جدید بانک مرکزی تحت حرف ها و کارهای غیرکارشناسی نرفته است و تمام تمرکز خود را بر کنترل ریال گذاشته است، این در حالی است که در گذشته تمرکز بر کنترل دلار بود که این کار برای ما مقدور نبود.

    وی گفت: با تغییر رویه در بانک مرکزی و شروع مبادلات ریالی، بحث کدهای بانکی و مسائل این چنینی که در توان مدیریت بود، شاهد بودیم که به اصطلاح داغی پول کاهش پیدا کرد.

    همتی در مجموع توانست از عهده کنترل بازار ارز برآید

    ابوترابی در ادامه با بیان اینکه همتی در مجموع توانست از عهده کنترل بازار ارز برآید، درباره تغییر نرخ دلار از کانال 11 هزار تومان به 13 هزار تومان، بیان داشت: به هر حال جنگ اقتصادی در پیش داریم، در این جنگ پاتک و حمله وجود دارد و برخی وقت ها پیشرفت و عقب نشینی دارد، در این جنگ با کنترل ریال، دلار از 19 هزار تومان به 10 هزارتومان کاهش یافت.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با اشاره به افزایش چند هزارتومانی اخیر قیمت دلار، اظهار داشت: افزایش های اخیر به دلیل درخواست ارز برای سفرهای خارجی است که با روند مدیریتی بانک مرکزی کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو