عصر بازار

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

آغاز فرایند فروش اموال مازاد بانک‌ها در سال ۹۸

عصر اعتبار- فلاح از آغاز فرایند فروش اموال مازاد بانک ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این امر از طریق بورس و سازمان خصوصی سازی صورت می گیرد.

آغاز فرایند فروش اموال مازاد بانک‌ها در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اوراق بهادار از آغاز فرایند فروش اموال مازاد بانک ها خبر داد و گفت: خوشبختانه  استقبال خوبی برای فروش اموال مازاد بانک ها از طریق بورس و سازمان خصوصی سازی  صورت گرفته است.

    وی افزود: البته تمام فرایند این واگذاری ها از طریق بانک مرکزی ابلاغ شده است و بورس اوراق بهادار به عنوان مجری این طرح را اجرا خواهد کرد. به نظر می‌رسد بورس جایگاه مناسبی برای فروش این دارایی هاست و سازوکار این واگذاری‌ها از طریق بانک‌ها و سازمان خصوصی سازی تعیین شده است.

    فلاح با اشاره تجربه های موفق بورس در واگذاری موفق پروژه های بزرگ گفت: بورس اوراق بهادار زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است و آماده واگذاری به جا و قانونی با دقت را داراست.

    وی ادامه داد: در واگذاری اموال باید قیمت گذاری به گونه ای باشد که شک و شبهه ای به وجود نیاید، اگرچه دقت بالا کمی زمانبر است اما  این معنا نیست که بانک ها از اجرای این قانون سر باز می زنند بلکه در تلاش برای فروش به موقع و درست اموال خود هستند.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اوراق بهادار تاکید کرد: در سال 98 راه جدی برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها برای برون رفت از بنگاه داری در پیش روی ماست، زیرا بانک ها هیچ علاقه ای به مدیریت سیستم های بنگاهی ندارند و در برخی برهه های حساس این ماموریت به آن ها محول شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی