عصر بازار

پیوستن بانک‌های روسی به سوئیفت چینی

عصر اعتبار- یکی از مقامات بانک مرکزی روسیه از پیوستن بانک‌های روسی به سیستم سوئیفت چینی خبر داد.

پیوستن بانک‌های روسی به سوئیفت چینی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولادمیر شاپووالوف- مدیر بخش همکاری‌های بین‌الملل بانک مرکزی روسیه - در همایش مشترک روسیه و چین اعلام کرد: در نتیجه همکاری مشترک بین چین و روسیه برخی از بانک‌های ما به سیستم سوئیفت چینی پیوسته‌اند که به آنها اجازه می‌دهد خدمات مرتبط به پرداخت را با سهولت بیشتری انجام دهند.

    این مقام بانکی روس ابراز امیدواری کرد بانک‌های چینی نیز توجه بیشتری به سیستم سوئیفت روسی داشته باشند تا روابط دوجانبه طرفین بیش از پیش تقویت شود. سیستم سوئیفت روسی که از سال 2014 میلادی تأسیس شد، در واکنش به تحریم این کشور توسط آمریکا بر سر مساله اوکراین توسعه یافته است. نسخه صادراتی سوئیفت روسی برای استفاده صادرکنندگان خارجی در سال گذشته رونمایی شده بود.

    در حال حاضر بیش از 500 شرکت روسی از جمله غول نفتی این کشور یعنی روس نفت به این سیستم متصل هستند. بانک مرکزی روسیه اخیراً اعلام کرده است سیستم سوئیفت روسی با استانداردهای جهانی تطابق یافته است و بازیگران خارجی می‌توانند به آن متصل شوند.

    سیستم سوئیفت یک سیستم بین بانکی بین‌المللی است که بیش از 11 هزار مؤسسه و نهاد بین‌المللی بانکی را به یکدیگر متصل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی