عصر بازار

بانک گلمن ساچ:

ضرر هفتگی ۶۰۰ میلیون پوندی به اقتصاد بریتانیا به دلیل برگزیت

عصر اعتبار- بانک گلمن ساچ آمریکا باتوجه به مدل‌های تهیه شده از اقتصاد بریتانیا برآورد کرد همه پرسی برگزیت از سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد هر هفته ۶۰۰ میلیون پوند برای اقتصاد این منطقه هزینه داشته است.

ضرر هفتگی ۶۰۰ میلیون پوندی به اقتصاد بریتانیا به دلیل برگزیت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایبنا ، بانک گلمن ساچ آمریکا برآورد کرد اقتصاد بریتانیا از سال 2016 میلادی به بعد یعنی همزمان با برگزاری همه پرسی برگزیت تقریبا معادل 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود ضرر کرده است؛ ضمن اینکه رشد اقتصاد های پیشرفته را هم کُند کرده است.  

    به گفته کارشناسان اقتصادی بانک گلمن ساچ، بلاتکلیفی در مورد آینده رابطه سیاسی و اقتصادی بریتانیا با اتحادیه اروپا هزینه های واقعی به اقتصاد بریتانیا تحمیل کرده که در دیگر اقتصادها سر ریز شده است.

    بانک گلمن ساچ اعلام کرد بلاکلیفی برگزیت عامل اصلی ضرر تولید اقتصادی است که در میزان سرمایه گذاری تاثیر منفی گذاشته است. شوک بلاتکلیفی، رشد سرمایه گذاری را تحت الشعاع خود قرار داده است.  

    بر اساس مدل تهیه شده از سوی بانک گلمن ساچ آمریکا مشخص شد که هزینه برگزیت از زمان برگزاری همه پرسی بریتانیا در سال 2016 میلادی به بعد هر هفته 600 میلیون پوند برای اقتصاد بریتانیا بوده است.

    این بانک آمریکایی اعلام کرد در صورت داشتن برگزیت بدون توافق، ضرر بیشتری به اقتصاد بریتانیا وارد می شود و پوند انگلیس با کاهش ارزش ناگهانی روبرو می شود. بر پایه این گزارش، کشورهای اروپایی در معرض بیشترین آسیب از برگزیت بدون توافق قرار دارند و می تواند ضرر تولید آنها در حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی واقعی باشد.  

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی