عصر بازار

برگزیت سالانه ۲۶ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت زده است

عصر اعتبار- مؤسسه رتبه بندی "اس اند پی" اعلام کرد اقتصاد انگلیس از زمان رأی به ترک اتحادیه اروپا در هر فصل ۶.۶ میلیارد پوند خسارت دیده است.

برگزیت سالانه ۲۶ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت زده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مؤسسه رتبه بندی اس اند پی در گزارشی به قلم بوریس گلاس نوشته است که اگ ر انگلیس در سال 2016 رأی به ماندن در اتحادیه اروپا می‌داد، حدود سه درصد از اندازه خود در سال 2018 بزرگ‌تر می‌بود. به طور میانگین رشد اقتصادی انگلیس در هر فصل از زمان رأی به ترک اتحادیه اروپا 0.7 درصد کاهش یافته است.

    گلاس در همین رابطه گفت: بلافاصله پس از رأی به برگزیت، ارزش پوند حدود 18 درصد کاهش یافت و همین مساله به تنهایی برای اثبات پیامدهای زیان بار برگزیت بر روی اقتصاد انگلیس کافی است. نگرانی ناشی از برگزیت بلافاصله بر روی تورم تأثیر گذاشت و به مسائل اقتصادی کشیده شد. با گران‌تر شدن واردات، نرخ تورم از این هم فراتر خواهد رفت و پس‌انداز خانوارها را کاهش خواهد داد.

    پیش‌تر بانک گلدمن ساکس نیز در گزارشی زیان برگزیت بر اقتصاد انگلیس را حدود 7.8 میلیارد پوند در هر فصل برآورد کرده بود. گلدمن ساکس در گزارشی با اشاره به بن بست ایجاد شده در انگلیس بر سر مساله برگزیت و بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران نوشته است که از زمان رأی به ترک اتحادیه اروپا در سال 2016 تاکنون، اقتصاد انگلیس به طور متوسط در هر هفته 600 میلیون پوند خسارت دیده است.

    این گزارش دریافته است که از زمان رفراندوم خروج، 2.5 درصد از رشد تولیدات ناخالص داخلی پنجمین اقتصاد بزرگ جهان کم شده است و این رفراندوم نه تنها برای انگلیس که برای دیگر کشورها نیز مصیبت بار بوده است.

    گزارش اس اند پی مبتنی بر رویکرد " دوپلگانگر" است که از مقایسه عملکرد اقتصادی انگلیس با دیگر کشورها نتیجه می‌گیرد اگر اتفاقی نمی‌افتاد در آن صورت چه رخ می‌داد. در این مدل سازی از عملکرد کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن، ایرلند، دانمارک، پرتغال و لهستان استفاده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو