عصر بازار

لیر ترکیه در سرازیری سقوط؛

اعتراض اردوغان به نتایج انتخابات ارزش لیر را ۱.۵ درصد کاهش داد

عصر اعتبار- پس از آنکه شکست حزب حاکم در انتخابات اخیر ترکیه در برخی حوزه‌ها مسجل شد و از طرف دیگر آمریکا تامین قطعات هواپیماهای جنگنده F۳۵ به ترکیه را متوقف کرد لیر ترکیه کاهش ارزش قابل توجهی را تجربه کرد.

اعتراض اردوغان به نتایج انتخابات ارزش لیر را ۱.۵ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، ارزش لیر ترکیه در معاملات امروز به 5.7120 لیر در برابر دلار کاهش یافت.

    دلیل این کاهش زیر سؤال بردن نتایج انتخابات شهرداری‌ها در استانبول بود. چرا که اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور گفته است فاصله حزب حاکم و حزب پیروز در انتخابات به قدری کم بوده است که آنها نمی‌توانند ادعای پیروزی کنند.

    این مسئله نگرانی‌ها نسبت به احتمال برگزاری دوباره انتخابات در این کشور را افزایش داده است.

    در آخرین مبادلات روز جمعه هر لیر ترکیه 5.6220 لیر در برابر دلار ارزش‌گذاری شد که در معاملات امروز شاهد کاهش 1.5 درصدی ارزش پول ملی ترک‌ها پس از اظهارات اردوغان هستیم.

    از زمان برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه و مسجل شدن باخت حزب حاکم عدالت و توسعه مرتبط با اردوغان در آنکارا و استانبول ارزش لیر ترکیه روندی نزولی را در پیش گرفته است.

    حزب عدالت و توسعه هم اکنون به نتایج انتخابات در 39 منطقه استانبول اعتراض کرده و خواستار بازشماری آرا در استانبول شده است.

    سال گذشته میلادی بالا گرفتن اختلافات بین آمریکا و ترکیه در کنار نگرانی‌ها نسبت به محدود شدن استقلال بانک مرکزی ترکیه در برابر سیاست‌های دولتی لیر 30 درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی