عصر بازار

چین همچنان با طلا به جنگ دلار می رود

عصر اعتبار- بانک مرکزی چین برای چهارمین ماه پیاپی درماه مارس ذخایر طلای خود را افزایش داد تا روز به روز در برابر دلار قوی تر شود.

چین همچنان با طلا به جنگ دلار می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در ماه مارس سال جاری برای چهارمین ماه متوالی بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را افزایش داد و مجموع ذخایر خود را به 60.62 میلیون اونس رساند.

    ماه گذشته میلادی چین 11.2 تن طلا خرید و در ماه فوریه نیز 9.95 تن طلا خریداری کرده بود.

    این کشور در ماه ژانویه امسال و دسامبر سال گذشته نیز به ترتیب 11.8 و 9.95 تن طلا به ذخایر خود اضافه کرد.

    پیش از ماه دسامبر بانک مرکزی چین برای 2 سال ذخایر طلای خود را افزایش نداده بود و میزان ذخایر طلای این کشور از اکتبر سال 2016 تا نوامبر 2018 تغییری نداشته است.

    کارشناسان بر این باورند که چین در حال تنوع بخشی به ذخایر دارایی‌های خود با خرید طلا است تا هر چه بیشتر از دلار فاصله بگیرد.

    در حالی بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را افزایش می دهد که بانک‌های مرکزی دیگر کشورها نیز در حال بالا بردن میزان ذخایر طلای خود هستند.

    به گزارش شورای جهانی طلا، میزان خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی کشورها در سال 2018 نسبت به سال قبل از آن 74 درصد رشد داشته است.

    کارشناسان می‌گویند اگر چین به افزایش ذخایر طلا با نرخ کنونی در سال 2019 نیز ادامه دهد، این کشور می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین خریداران طلا در جهان تبدیل شود.

    به گزارش شورای جهانی طلا، با توجه به امنیت طلا در حفظ ارزش، جذابیت این فلز در سال 2019 افزایش خواهد یافت چرا که شاهد افزایش بحران در بازارها و اجرای سیاست‌های حمایت گرایانه از سوی کشورها خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی