عصر بازار

بسته حمایتی از اصناف سیل‌زده، به دولت ارائه شد

عصر اعتبار- نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران از ارائه کمک‌های یارانه‌ای به واحدهای صنفی سیل‌زده در راستای پرداخت حق بیمه کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: بسته حمایتی از اصناف سیل‌زده برای بررسی در هیأت دولت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده است.

بسته حمایتی از اصناف سیل‌زده، به دولت ارائه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در ایام تعطیلات نوروز سال جاری سیل مشکلات زیادی را برای هموطنان به وجود آورد. این رخداد طبیعی منازل و واحدهای صنفی بسیاری از افراد در استان‌های گلستان، مازندران، شیراز، لرستان، کرمانشاه و خوزستان را دچار آسیب و تخریب کرده است.

    در شرایط فعلی قابلیت استفاده و محل درآمدی برای افراد این منطقه وجود ندارد و جای این سوال وجود دارد که با وجود این‌که بسیاری از این واحدها، واحدهای تولیدی و صنفی بوده و دارای وام و تسهیلات بانکی و همچنین موظف به پرداخت حق بیمه هستند، در شرایطی که امکان انجام کسب‌وکار را ندارند چگونه می‌خواهند به پرداخت حق بیمه و بازپرداخت تسهیلات بپردازند.

    در این رابطه مجتبی صفایی - نایب رئیس اتاق اصناف ایران - اظهار کرد: اتاق اصناف ایران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار و اطلاعات واحدهای آسیب دیده را تهیه و در اختیار هیأت دولت قرار داده تا در جلسه آینده هیأت دولت در زمینه کمک‌رسانی و رفع مشکلات واحدهای صنفی تصمیمات لازم اتخاذ شود.

    وی یادآور شد: در بسته پیشنهادی اتاق اصناف که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده است، به موضوعاتی همچون تعیین تسهیلات و مبالغ بلاعوض، پرداخت حق بیمه و بازپرداخت تسهیلات گذشته اشاره شده است.

    صفایی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان تأمین اجتماعی صحبت‌هایی داشته تا واحدهای صنفی که حق بیمه می‌پرداختند و در شرایط فعلی توان انجام این مهم را ندارند، به صورت یارانه کمک‌هایی برای مدت زمان مشخصی دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه تصمیماتی در زمینه بازپرداخت وام‌های گذشته واحدهای صنفی و مسکونی سیل زده اتخاذ شده است، گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد دولت تسهیلاتی را که برای زلزله‌زدگان کرمانشاه در نظر گرفته است برای سیل‌زدگان سال جاری نیز در نظر بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی