عصر بازار

نابسامانی اقتصادی به بانک های فرانسه هم رسید

عصر اعتبار- نشریه «لو پوئن» فرانسه اعلام کرد که بانک «سوسی یته ژنرال» این کشور قصد دارد یک هزار و ۶۰۰نفر از کارمندان خود را در این کشور، همچنین لندن و نیویورک اخراج کند.

نابسامانی اقتصادی به بانک های فرانسه هم رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این اقدام بانک فرانسوی که سومین بانک بزرگ این کشور محسوب می شود در حالی صورت می گیرد که اعتراض ها نسبت به سیاست های اقتصادی دولت در شهرهای مختلف این کشور به اوج خود رسیده است.
    بانک سوسی یته ژنرال در بیانیه ای اعلام کرده که این اقدام 'به عنوان بخشی از طرح اضطراری داوطلبانه' خواهد بود.
    این بانک بزرگ فرانسوی با توجه به عملکرد ضعیفی که در سال گذشته میلادی داشته، هدف اصلی از اخراج کارکنانش را بالا بردن میزان سوددهی خود عنوان کرده است.
    از سال 2015میلادی این بانک در حال برنامه ریزی بزرگ برای حفظ سودآوری از طریق تکمیل بانکداری الکترونیک خود برای استفاده و بهره مندی مشتریان است.
    بانک فرانسوی مانند دیگر بانک های اروپایی، با کاهش نرخ سود پایدار مواجه است. بنابراین نیاز دارد تا بخش خاصی از سرمایه خود را برای پوشش خطرات ذاتی فعالیت هایش کنار بگذارد.
    از مجموع کارمندانی که قرار است این بانک اخراج کند 750 نفر در فرانسه و مابقی در لندن و نیویورک مشغول فعالیت هستند؛ سوسی یته جنرال در مجموع 18 هزار کارمند مشغول فعالیت در 30شعبه در جهان دارد.
    بانک‌های فرانسه در صدر پرداخت ‌کنندگان مالیات در این کشور قرار دارند.
    به گزارش ایرنا، نابسامانی های اقتصادی که از همان زمان روی کار آمدن مکرون به عنوان رئیس جمهوری نمود عینی تری به خود گرفت و اعتراض های مردمی را به دنبال داشت منجر به شکل گیری جنبش جلیقه زردها در این کشور شد که تحرکات معترضان در طول ماه های گذشته نگرانی های عمده ای را نیز برای بخش های مختلف از جمله بانک های فرانسوی به همراه آورد.
    دهم فروردین امسال بود که 6 عضو کمیته اجرایی فدراسیون بانک‌های فرانسه، ارگان صنفی همه بانک‌هایی که در خاک فرانسه فعالیت دارند، با توجه به خسارات های ناشی از این اعتراض ها که به بانک های فرانسه وارد شده بود، در بیانیه ای خواستار پایان بخشی به این اعتراض ها شدند و نوشتند: اکنون زمان آن فرا رسیده که اقدامات علیه بانک‌ها محکوم شود.
    نویسندگان این بیانیه که روسای بانک‌ های مهم فرانسوی مثل 'ب.‌ان.‌پ پاریبا' و 'سوسی‌ یته ژنرال' بودند تاکید کردند که ضرورت دارد به «خشونت‌های غیرقابل توجیه زنجیره‌ای» پایان داده شود و شرایط و امنیت کار برای 'همکاران تاجر' نیز فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی