عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه بودجه مجلس:

سرمایه گذاری ارزی مردم، راهکار رونق تولید است

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد : سرمایه گذاری ارزی مردم، راهکار رونق تولید است.

سرمایه گذاری ارزی مردم، راهکار رونق تولید است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محسن بیگلری با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی میان مردم در مباحث اقتصادی، گفت: طرح سپرده گذاری ارزی با هدف جمع آوری ارز در دسترس مردم با پیش زمینه اعتماد سازی تهیه و تدوین شد اما به هدف نرسید.

    نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سرانجام رسیدن این طرح می تواند اعتماد مردم به دولت و شبکه بانکی را احیا کند، افزود: با توجه به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی بعضی بانک ها مردم اعتماد خود را برای سپرده گذاری ارزی نزد آن ها از دست داده اند از این رو باید در مسیر جلب اعتمادها در راستای جذب حداکثری منابع در سرمایه گذاری ها گام برداشت.

    وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه های ارزی مردم در امور مولد می تواند به کاهش مشکلات اقتصادی کمک کند، تصریح کرد: در حال حاضر مبالغ هنگفتی ارز در اختیار مردم است که اگر به بازار راه پیدا کند حتی در شکستن حباب ارزی نیز مثمر ثمر خواهد بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید زمینه ورود مردم به حوزه های سرمایه گذاری داخلی باز شود، گفت: مردم باید به نتیجه همکاری خود در زمینه های اقتصادی واقف بوده که این مهم باید با تضمین کافی از سوی دولت همراه شود.

    بیگلری با تاکید بر اینکه دولت به ویژه بانک مرکزی باید از تجربه شکست در سپرده گیری ارزی استفاده کرده و اعتماد مردم را برای طرح مذکور جلب کند، افزود: دولت باید با واگذاری اموال مازاد خود و همچنین دخیل کردن مردم در امورات به واسطه اصل 44 راه را برای بهبود وضعیت اقتصادی فراهم کند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرایی شدن طرح مذکور می تواند شعار رونق تولید را نیز محقق کند زیرا سرمایه های سرگردان با این طرح به تحقق شکوفایی اقتصادی کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی