عصر بازار

در ماه مارس؛

مازاد تجاری چین فراتر از انتظار شد

عصر اعتبار- صادرات ماه مارس چین، بسیار فراتر از انتظار شد، در حالی که واردات هم خیلی بیشتر از میزان پیش‌بینی شده، کاهش یافت.

مازاد تجاری چین فراتر از انتظار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق داده‌هایی که اداره کالای چین منتشر کرد، صادرات ماه مارس این کشور بسیار فراتر از انتظار شد، در حالی که واردات هم خیلی بیشتر از میزان پیش‌بینی شده، کاهش یافت.

    ارزش دلاری صادرات چین در ماه مارس سا، 2019 میلادی، 14.2 درصد جهش کرد، در حالی اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، رشدی 7.3 درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

    اما ارزش دلاری واردات چین که پیش‌بینی می‌شد 1.3 درصد افت کند، با کاهش فراتر از انتظار 7.6 درصدی روبرو شد که نشان می‌دهد تقاضای داخلی ضعیف باقی مانده است.

    بنابراین مازاد تجاری چین در ماه مارس، به رکورد بی‌سابقه 32.64 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که داوجونز پیش‌بینی کرده بود مازاد تجاری چین در این ماه، فقط 6 میلیارد دلار شود.

    در عین حال پیش‌بینی رویترز هم نشان می‌داد در این ماه، مازاد تجاری چین 7.05 میلیارد دلار خواهد بود.

    تحلیل‌گران معتقدند که این رشد بیشتر به دلیل عوامل فصلی بوده است و تقاضای جهانی به این میزان تغییر نکرده است. نرخ صادرات پس از آن جهش کرد که تعطیلات طولانی سال نوی چین باعث شده بود تجارت در ماه فوریه افت کند.

    مازاد تجاری چین و ایالات متحده که با توجه به جنگ تجاری پکن با واشنگتن، از لحاظ سیاسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در این ماه 20.5 میلیارد دلار شد، و افزایشی قابل توجه را نسبت به 14.72 میلیارد دلار ماه فوریه، به ثبت رساند.

    طبق این داده‌ها، در سه‌ماهه اول چین مازاد تجاری 62.66 میلیارد دلاری را با آمریکا ثبت کرده است.

    اندکی پس از انتشار این داده‌ها، نرخ برابری یوان با دلار، در بازارهای خارجی، از 6.7303 تا 6.7225، تقویت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی