عصر بازار

اخراج ۴۰۰۰ نفر در انگلیس به خاطر افزایش حقوق مدیر عامل!

عصر اعتبار- در اتفاقی عجیب حقوق مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه گاز ۴۴ درصد افزایش یافت و برای جبران هزینه آن ۴۰۰۰ نفر اخراج شدند.

اخراج ۴۰۰۰ نفر در انگلیس به خاطر افزایش حقوق مدیر عامل!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حقوق یان کن، مدیر عامل شرکت "سنتریکا" در شرایطی با 44 درصد افزایش به 2.4 میلیون پوند رسید که این شرکت به دلیل کاهش 742 هزار نفری مشتریانش متحمل زیان شدیدی شده بود. این بار مالی سنگین باعث شد تا این شرکت 4000 نفر از کارکنانش را اخراج کند و حقوق مدیر عامل آن اکنون 59 برابر متوسط حقوق کارکنان این شرکت است!

    این شرکت به دلیل اقدامات اخیر خود به سرعت در حال از دست دادن محبوبیت خود در بین مردم است به گونه‌ای که طبق یک نظرسنجی جدید، این شرکت در رده 26 از 30 شرکت ارائه دهنده خدمات انرژی در انگلیس از نظر میزان محبوبیت در بین مردم قرار گرفته است. این شرکت در یک سال اخیر با کاهش 300 میلیون پوندی درآمدش مواجه شده است.

    لوک هیلدیارد، مدیر عامل شرکت " های پی سنتر" که برای تحقق عدالت دستمزد تلاش می‌کند گفت که شکاف بین دستمزد مدیرعامل و کارگران این شرکت غیر قابل تحمل است: هیچ کس عقیده ندارد که همه باید یکسان حقوق دریافت کنند اما در مورد شرکت سنتریکا این اختلاف باورنکردنی و غیر قابل قبول است به ویژه آن که کارگران آن کاری سخت و نیاز به مهارت بالا را با کمترین حقوق انجام می‌دهند.

    مجلس انگلیس ماه گذشته به شرکت‌های بزرگ انگلیسی دستور داد تا شکاف دستمزد بین مدیران و کارکنان عادی را به حداقل برسانند و یا با اقدامات قانونی مواجه شوند.

    به گفته بنیاد "رزولوشن فاندیشن" بررسی درآمد افراد فقیر که به افراد دارای درآمد کمتر از 60 درصد متوسط درآمد در انگلیس اطلاق می‌شود نشان می‌دهد فقر در انگلیس به وضعیتی رسیده که از سال 1988 تاکنون بی سابقه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی