عصر بازار

دلار جهانی پیشروی کرد

عصر اعتبار- با افزایش نگرانی‌ها از ثبات اقتصادی جهانی، دلار در برابر همتایانش پیشروی کرد.

دلار جهانی پیشروی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای ارزی جهان، ارزش دلار در برابر سبدی از همتایانش افزایش یافت.

    در شرایطی که معامله‌گران در انتظار آمارهای اقتصادی منطقه یورو و چین هستند، تمایل معامله گران به خرید دلار افزایش یافت و این عامل به کمک اسکناس سبز آمد. بانک مرکزی استرالیا در تصمیمی که باعث کاهش ارزش پول این کشور شد از آمادگی‌اش برای کاهش نرخ بهره خبر داد و به دنبال انتشار این خبر، هر دلار استرالیا با 0.4 درصد کاهش به ازای 0.7144 دلار آمریکا مبادله شد.

    سین کالو، استراتژیست ارزی در مؤسسه "وست پاک" گفت: دلار استرالیا نتوانست از توضیحات بانک مرکزی این کشور در خصوص چرایی مفید بودن کاهش نرخ بهره در افزایش رشد اقتصادی قانع شود. به نظر می‌رسد فرجام کاهش نرخ بهره در ماه اوت بستگی به تعادل نرخ بیکاری و رشد اقتصادی خواهد داشت.

    شاخص دلار که برابری این ارز در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به 96.98 واحد افزایش یافت تا بار دیگر در آستانه ورود به کانال 97 واحدی قرار گیرد. هر یورو با عقب نشینی از کانال 1.13 دلاری تا محدوده 1.1297 دلار عقب نشست.

    همچنین به دنبال انتشار خبر آغاز مذاکرات تجاری جدید بین ژاپن و آمریکا، هر دلار به 11.97 ین رسید.

    توشیمیتسو موتگی، وزیر اقتصاد ژاپن و رابرت لایت وایرز، وزیر تجارت آمریکا در دیدار با یکدیگر بر سر ادامه مذاکرات بر سر جزئیات توافق ماه سپتامبر سال گذشته دو کشور به توافق رسیدند.

    در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار به ازای 69.4879 روپیه هند، 1.3379 دلار کانادا، 1.353 دلار سنگپاور، 1.0037 فرانک سوئیس، 4.1149 رینگت مالزی و 6.7086 یوان چین مبادله شد. هم چنین تابلوهای صرافی عدد 1.3089 دلار را به ازای هر پوند نشان دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی