عصر بازار

جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه ۹۷+ نمودار

عصر اعتبار- جزئیات رشد ۹ ماهه اقتصاد در سال ۹۷ نشان می‌دهد تقریبا همه بخش‌ها رکود و رشد منفی را در پی نوسانات شدید ارزی تجربه کردند. همچنین در فصل پاییز سال گذشته، رشد اقتصادی با نفت ۱۱.۹- درصد و بدون نفت ۶- درصد ثبت شد.

جزئیات رشد اقتصادی ۹ ماهه ۹۷+ نمودار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در 9 ماهه نخست سال 97 رشد اقتصادی با نفت 3.8- درصد و بدون نفت با 1.9- درصد ثبت شد. پیشتر نهادهای بین المللی و داخلی با توجه به نوسان شدید ارزی پیش‌بینی‌های خود را نسبت به اقتصاد ایران که مثبت ارزیابی می‌شد، اصلاح کرده و آن را منفی پیش بینی کردند.

    *رشد اقتصادی در فصول مختلف سال گذشته

    براساس این گزارش، در فصل بهار سال 97 رشد اقتصادی با نفت 1.9 درصد و بدون نفت 2.2 درصد ثبت شد. در فصل تابستان سال گذشته رشد اقتصادی با نفت 1.1- درصد و بدون نفت 1.6- درصد گزارش شد. همچنین در فصل پاییز سال 97، رشد اقتصادی با نفت 11.9- درصد و بدون نفت 6- درصد ثبت شد.

    براساس گزارش مرکز آمار در این مدت رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ٢,١- درصد،  گروه صنعت ٧.٩- درصد و گروه خدمات ۰.٦ درصد نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل بدست آمد.

    *گروه کشاورزی

    طبق اطلاعات جدول ذیل در گروه کشاورزی و در سه فصل، رشد منفی برای کشاورزی ثبت شده و ماهیگیری روند مثبتی داشته است.

     

    گروه کشاورزی 9 ماهه 97

    *گروه صنعت

    در گروه صنعت تمام زیر گروه‌ها از جمله معدن، استخراج نفت و گاز طبیعی ، سایر معادن، صنعت،‌تامین اب برق و گاز طبیعی و ساختمان رشد منفی را تجربه کرده‌اند. پایین ترین رشد مربوط به فعالیت‌های استخراج نفت و گاز طبیعی گزارش شد.


    گروه صنعت 9 ماهه 97

    *گروه خدمات

    گروه خدمات معمولا حتی در شرایط رشد منفی اوضاع بهتری نسبت به بقیه بخش‌ها دارد اما جزئیات این گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که زیرگروه‌های آن شرایط پرنوسان و رشد منفی در 9 ماهه 97 را سپری کردند. پایین ترین رشد مربوط به فعالیت‌های مالی و بیمه گزارش شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی