عصر بازار

جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری بانک UniCredit برای دور زدن تحریم‌ها

عصر اعتبار- بانک ایتالیایی یونی کردیت به دلیل نقض قوانین تحریم آمریکا علیه ایران با پرداخت جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری موافقت کرد.

جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری بانک UniCredit برای دور زدن تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک سرشناس «یونی کردیت اس پی ای» ایتالیا و دو شعبه آن برای پرداخت جریمه 1.3 میلیارد دلاری به مقامات آمریکا در ارتباط با نقض تحریم های ایالات متحده در مورد ایران و دیگر کشورها موافقت کردند.

    وزارت دادگستری و دادستان ناحیه منهتن آمریکا اعلام کردند «یونی کردیت بانک ای جی» واحد آلمان هم اتهامات خود را در نزد فدرال آمریکا در مورد انتقال صدها میلیون دلار به صورت غیر قانونی از طریق نظام مالی آمریکا از طرف شرکت ها و کشورهای تحریم شده قبول کرده است.

    این تصمیم به بازجویی 6 ساله از این بانک پایان می دهد. البته مقامات آمریکایی هفته گذشته بانک استاندارد چارترد لندن را هم 1.1 میلیارد دلار به دلیل نقض تحریم ها جریمه کردند. اتهامات شعبه آلمانی این بانک بزرگ ایتالیایی مرتبط با نقض برنامه های تحریم ایالات متحده از قبیل ارتباط با شرکت کشتیرانی دولتی ایرانی است. معاون دادستان کل آمریکا گفت: شعبه آلمانی «یونی کردیت» برای دور زدن تحریم ها از سوی شرکت کشتیرانی ایرانی و دسترسی آن به نظام مالی آمریکا کمک کرده است.

    همچنین شعبه «یونی کردیت» در اتریش هم با فدرال و مقامات دولتی آمریکا توافق کرد. بر پایه این گزارش، «یونی کردیت» درگیر تراکنش میلیاردها دلار با مشتریان کشورهای تحریم ها شده از قبیل ایران، لیبی و کوبا شده و بعد اقدام به پوشاندن اثر آن به منظور شناسایی نشدن کرده است. شعبه آلمانی «یونی کردیت» بین سال های 2002 تا 2011 میلادی در تراکنش ها کلماتی مانند سودان و تهران را در انتقال پیام های پرداخت به موسسات مالی نیویورک حذف کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی