عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به انتقال بیمه مددجویان شهری کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت، گفت: مددجویان از ۱۰ روز آینده می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان، دفترچه‌های بیمه سلامت خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی در مراسم امضای تفاهم نامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، گفت: در حال حاضر حدود 4۰ میلیون نفر تحت پوشش  بیمه سلامت قرار دارند که بیش از 5 میلیون نفر در صندوق کارکنان دولت و ٢٢ میلیون نفر در صندوق روستاییان  تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و سایر بیمه شدگان شامل دانشجویان، مددجویان بهزیستی و... ذیل صندوق سایر اقشار هستند. از امروز یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد هم به این صندوق اضافه می‌شوند.

    وی ادامه داد: سالیانه ١٨5 میلیون بار مراجعه در بخش‌ سرپایی و 4.5 میلیون بار مراجعه در بخش بستری  به 44 هزار مراکز طرف قرارداد ما انجام می‌شود و نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

    نقطه عطفی در تجمیع منابع درمانی کشور
    موهبتی با تاکید بر اینکه امروز نقطه عطفی در تجمیع منابع درمانی کشور است، گفت: این تفاهم نامه از اسناد بالادستی مانند قانون توسعه، بیمه همگانی و قانون تشکیل بیمه سلامت بر گرفته شده و در این قوانین تاکید شده بود که ما تجمیع بیمه همگانی داشته باشیم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: خوشبختانه رییس کمیته امداد عزم جدی بر انتقال پوشش بیمه‌ای کمیته امداد به بیمه سلامت داشتند و باورشان این بود که این کار را ظرف 5 تا 6 ماه به نتیجه برسانیم و بنده توجه حضرت حق را در این اقدام که متعلق به محرومین است دیدم.

    وی با بیان اینکه در این اقدام در بخش سلامت ریاست کمیته امداد نگاهی ملی  داشتند، گفت: یکی از مشکلات ما در کشور بخشی‌نگری است و فکر می‌کنیم  هر چه بخش خودمان را بزرگ‌تر کنیم، حاکمیت‌مان بیشتر می‌شود و ما کمتر ملی نگاه می‌کنیم و بنده در این اقدام ملی‌نگری آقای دکتر فتاح را دیدم.

    موهبتی گفت: از طرفی باید پرسید چرا عده‌ای را که توانایی مالی کمتری دارند باید به صورت جداگانه معرفی کنیم؟ بسیاری از این افراد برای دریافت خدمت مراجعه نمی‌کنند، زیرا نمی‌خواهند نشاندار شوند. ما باید بتوانیم یکسان سازی را انجام دهیم  که جز تعالی دینی ما هم هست.

    موهبتی افزود: در عین حال اگر متولی محرومین، کمیته امداد است به این معنی نیست که مدرسه و مهدکودک محرومین را کمیته امداد باید بسازد و حذف این نگاه منجر به امضای این تفاهم نامه شد.

    وی ادامه داد: ابتدا آقای مهندس فتاح به کمیسیون‌ها و صحن مجلس نامه زدند و دیدیم که تصمیم ایشان در این موضوع جدی است و این کار با نگاه مشترک و حمایت وزیر بهداشت و مجلس انجام شد و اعتبارات به بیمه سلامت انتقال یافت.

    محرومان نشان‌دار نشوند
    مدیرعامل بیمه سلامت اظهار کرد: برخی از محرومان خدمت نمی‌گیرند، زیرا نمی‌خواهند نشاندار شوند و  چرا باید کسانی که توانایی مالی ندارند جداگانه معرفی کنیم؟

    موهبتی در ادامه گفت: به طور طبیعی برخی در برابر تغییر رفتار مقاوم هستند؛ اما در حوزه محرومین نمی‌توانیم اجازه دهیم که تغییر رفتار، در خدمت رسانی به‌ محرومان خدشه وارد کند. فلسفه وجودی جمهوری اسلامی عدالت و حمایت از محرومان بوده و فلسفه وجودی بیمه سلامت حمایت از گروه‌های نیازمند است و حتی اگر این کار از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد و کسری بودجه بیاوریم، این کار باید پیش رود.

    خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد خدشه‌دار نشود
    وی تاکید کرد: خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد نباید خدشه‌دار و باید خدمت رسانی بهتر شود و در کنار بهبود خدمت رسانی نباید بروکراسی گسترش یابد.

    موهبتی با بیان اینکه از امروز یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، افزود: اعتبار 4٧۰ میلیارد تومانی پوشش بیمه کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل شد، اما کمیته امداد همچنان بیمه‌گذار است و بر عملکرد ما نظارت می‌کند.

    پرداخت هزینه صدور دفترچه بیمه از سوی کمیته امداد
    مدیر عامل بیمه سلامت گفت: ظرف یک تا دو ماهه آینده باید برای همه دفترچه بیمه صادر شود و طبق توافق انجام شده، کمیته امداد هزینه صدور دفترچه بیمه را می‌دهد. مددجویان از 10 روز آینده می‌توانند برای دریافت دفاتر بیمه سلامت خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. در عین حال باید اطلاعات کمیته امداد در اختیار ما قرار گیرد. همچنین افرادی که در حوزه بیمه‌گری کمیته امداد فعالیت می‌کردند به بیمه سلامت منتقل می‌شوند و تعدیل نیرو رخ نخواهد داد.

    موهبتی تاکید کرد که یک مرکز پاسخگویی هم باید به صورت آنلاین ایجاد شود و مسائل را به صورت عملیاتی حل کنیم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: هزینه صدور هر دفترچه 3000 تومان است که کمیته امداد آن را می‌پردازد و مددجویان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان بدون پرداخت هزینه دفترچه خود را دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو